janfredrik Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei! Kjøpte en bil i dag og har bare ordnet forsikringen. Tenkte å stikke innom biltilsynet med salgsmeldingen til uka. Hvor lang frist har jeg egentlig på det? Kjører jeg lovlig nå? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) når du kjøper en bil skal salgsmeldingen være inne senest 3 dager etter kjøpt. jeg kjøpte en bil ifjord vinter. stådd uten skilt og slikt til nå for 2 uker siden. fiksa alt og var med salgsmeldinga. men det blir en annen sak. jeg solgte forrige bilen min og hadde ikke mulighet til å dra på biltilsynet med en gang så jeg kom 5 dager etter salget. men de sa ingenting og neste eier fikk nytt vognkort så de er ikke så nøye. men det sies jo 3 dager Endret 18. august 2009 av hahaa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei! Kjøpte en bil i dag og har bare ordnet forsikringen. Tenkte å stikke innom biltilsynet med salgsmeldingen til uka. Hvor lang frist har jeg egentlig på det? Kjører jeg lovlig nå? Du har ikke lov til å kjøre bilen i det hele tatt før den er omregistrert på deg. Sjekk henvisning til lovverk i andre tråder på forumet. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Grunnen til at du ikke skal bruke bilen før den er omregistrert, er at bilen skal ha gyldig vognkort. Etter at det er levert salgsmelding er i teorien det gamle vognkortet ugyldig (siden det finnes en ny eier). I praksis er ikke dette noe problem, det viktigste er at du har forsikring, siden du i teorien "låner" bilen fra forrige eier. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 I praksis er ikke dette noe problem, det viktigste er at du har forsikring, siden du i teorien "låner" bilen fra forrige eier. Jeg kan gå god for praksisen hvertfall, blitt stoppet med det gamle vognkortet i bilen og de spurte kun om det var min bil siden det stod et annet navn i vognkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå