ThorU Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg har skaffet meg en WD my book studio edition på 1TB som jeg skal bruke til bilder og video. Jeg har ikke E-sata port på datamaskinen min, så jeg blir nødt til å bruke USB eller Firewire 400. Er det noen som har erfaring om hvordan det vil bli å jobbe i programmer som Lightroom, Photoshop og Premiere Pro direkte på den eksterne harddisken? Lenke til kommentar
perottol Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg kjører alle bildene (30k) mine fra en ekstern harddisk i Lightroom. Den er koblet via USB, og dette fungerer fin. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det blir det samme som før.. Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Dersom du har firewire på maskinen din bør du bruke det i steden for USB. Kjappere og belaster ikke CPU i like stor grad som USB Frode Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg bruker firewire. Det går litt tregere enn ellers, men ikke noe nevneverdig. Et annet problem jeg har støtt på er at jeg må skru harddisken av og på et par ganger før datamaskinen oppdager den. Det er ikke plugg-and-play som med USB... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå