Gå til innhold

Trene hjemme uten apparater

Jørnan

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å trene hjemme og lurer på hva jeg kan gjøre for å komme best i form. Har ikke trent tidligere og har ikke tilgang på apparater eller liknende (jeg skal begynne på treningsstudio, men må trene hjemme inntil jeg begynner med det). Hvordan bør jeg trene og hvor ofte kan jeg trene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trening med kun manualer:

Her er et program om du kun har tilgang til manualer, du bør også ha et sted du kan ta chins, eks ei stang i døra, trapp etc: Link

Trening uten vekter:

Her er et par programmer om du ikke har mulighet til å trene med vekter, eller ikke ønsker å trene med vekter: Link Link 2 På det første programmet ville jeg IKKE kjørt de mageøvelsene, begrunnelse om hvorfor sit-ups ikke er bra og hvilke alterantiver man heller bør velge står lenger ned i tråden :)

Om du ikke er å regne som nybegynner lenger kan du klikke det videre til denne tråden:

Link Hvor du finner eksempler på mer avanserte\spesialiserte programmer.

Kort oppsummert blir man hovedsaklig sterkere av å trene med 1-5 repetisjoner, bygger mest masse av 6-12 repetisjoner og blir mer utholdende når man tar 13+ repetisjoner, selv om du potensielt kan bygge muskelmasse og bli sterkere i alle disse intervallene. Flere av de ovennenvte programmene kombinerer reps fra alle disse 3 intervallene.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1060728

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...