Barry White Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg Samsung LE40B535 og synes det er litt stuslig med lyden. Jeg har playstation 3, og spiller og ser film gjennom den. Avstand fra sofa blir om lag 3 meter, fra godstol 2-3 meter. Jeg bor sammen med andre så jeg fokuserer heller den gode lyden enn den høye. Jeg har sett på følgende pakker: Alternativ 1 - Onkyo TX-SR307 & 5.1 Andersson L6-series Medium - 3790,- Forsterker - Onkyo TX-SR307 Andersson L6 5.1 Medium Alternativ 2 - Sony STR-DG820 & 5.1 Andersson L6-series Small - 4490,- Forsterker - Sony STR-DG820 Andersson L6 5.1 Medium Prisguide's sammenligning mellom forsterkerne I utgangspunktet tenkte jeg alternativ 1, Dolby True HD og DTS-HD støttes nå av PS3, så det er ikke noe problem. Men ettersom forsterkeren (Sony) har 7.1 forsterker tenkte jeg at dette kunne være verdt å bruke litt mer penger på da jeg kan plusse på høytalere senere. For meg så ser dette ut som gode tilbud sett i forhold til pris, med kurrante forsterkere og OK høytalere, og jeg innbiller meg at dette er bedre en satelittpakker fra elkjøp til samme pris. Men er det noen som mener at jeg bør velge litt annerledes, enten det er i den ene eller andre retningen, så vil jeg sette pris på å høre det! Jeg ble blant annet tipset på billige infinityhøytalere i dag, men de ble litt for dyre for min smak. Jeg har også vurdert å gå brukt, men er redd det er mange fallgruver her. Setter pris på alle svar og veivisere! Endret 17. august 2009 av Barry White Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Av dette ville jeg ha valgt Sony-forsterkeren, da den har noen av de nye HD-lydformatene. Lite fremtidsrettet å spare penger på å kjøpe noe billigere som man må bruke analoge surroundinnganger for å få de nye HD-lydformatene. Dette har uansett ikke PS3, så kjøp noe som du kan få lyden og bildet inn gjennom HDMI-kabler og videre til TV´n. Kjøp så dyr forsterker du har råd til og heller spar litt på høyttaler budsjettet, dvs nøy deg med 2.1 i starten og spar til de resterende 5 høyttalerne siden. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 PS3 kan da sende Dolbye True HD og DTS-HD eller hva det heter gjennom pcm til en forsterker som ikke støtter det? Har også vurdert dette surroundanlegget forresten, selv om det er mye dyrere... 2.1 kan være en flott idè, men med 2.1 vet jeg med meg selv at jeg kommer til å bli rastløs og da er det like greit å kjøpe 5.1 først som sist. Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 PS3 kan da sende Dolbye True HD og DTS-HD eller hva det heter gjennom pcm til en forsterker som ikke støtter det? Jfr. denne linken kan denne Sony-forsterkeren ta i mot flere av de vanlige HD-lydformatene. https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications Jfr. denne siden (https://prisguiden.no/product.php?productId=103462&view=userReviews&userReviewId=30698#userReview), så definerer du PS3´n til å sende LPCM-lyd til forsterkeren for å få HD-lyd. Merk at det er BARE HDMI som sender HD-lyd pga båndbredden, vanlige digitalkabler for lyd greier ikke dette. Ikke mulig å stikke under en stol at jeg er fan av Yamaha-lyden i deres forsterkere og de er nesten alltid vinnere i tester i norske hifi-blader! Men den på linken vil jeg ikke anbefale, da den ikke har noen av HD-formatene på lyd og dermed ser ut som den bare sender bildesignalet gjennom de 2 HDMI-inngangene uten å plukke opp lyden. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Lydformatene fikser seg vel fremdeles ved at PS3 koder lydstrømmen og sender den gjennom LPCM til forsterkeren, men at forsterkeren kun greier å snappe opp bilde, det er teit ja. Endret 18. august 2009 av Barry White Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå