Gå til innhold

Januar. Usa og karibien, tips?

sdf123

Anbefalte innlegg

Jeg og fruen skal til å planlegge en tur på nyåret, fra 10 til 14 dager.

Vi hadde hatt lyst til å først ha et par dager i New York (så kanskje en liten stopover i Miami) og så ned til Karibien, må være fine strender og bra vær, mulig til å finne på litt på kveldene men hovedsakelig avslapping. Og så hjem via New York og bo der i noen dager før turen går hjem til Norge.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ikke cruise. Fly fra nevnte plasser. Tipper at det blir slik:

Fly Oslo -> New York -> Et sted i Karibien -> New York - > Oslo.

Ønsker ikke noe Amerikansk luksus plass i Karibien, men heller ikke noe slum.

Og det går vel mye direktefly fra New York til øyer i Karibien?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Var et par uker i Trinidad og Tobago for noen år siden (mest på Tobago). Penere plass har jeg ikke vært på. Dog tror jeg ikke det er så mye uteliv på den lille øyen, men avslappende var det. Fantastisk avslappende! Kan desverre ikke måle øyen opp mot de andre øyene i karibien. Det var en episode fra "På fisketur med Bård og Lars" som ble innspelt derfra. Synes ikke det var noe spesielt turistifisert, men heller ikke slik at jeg fikk dårlig samvittighet på grunn av all slummen.

Leiger man bil er det store sjanser for at man finner en egen strand :)

Lenke til kommentar

Har hørt en del bra om Trinidad og Tobago ja, men går det direkte ruter fra New York?

Vi drar ikke for å feste, men for å få en fantastisk opplevelse(mest naturen), så avslapping liker vi! Shopping, uteliv og slikt tar vi New York.

Lenke til kommentar

Var på Saint Lucia i fjor sommer, veldig trivelig sted med flott natur. Var ganske lite turister der om sommeren, da dette ikke er sesongen, men det er nok uansett ikke like mye turister der i Januar som det er på de mer populære destinasjonene.

Går desverre ikke direkteruter dit fra New York, men American Airlines flyr dit med mellomlanding i Miami.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Har hørt en del bra om Trinidad og Tobago ja, men går det direkte ruter fra New York?

Vi drar ikke for å feste, men for å få en fantastisk opplevelse(mest naturen), så avslapping liker vi! Shopping, uteliv og slikt tar vi New York.

Nå var jeg ikke så gammel da vi reiste (13 år eller noe slikt) men det gikk direktefly New York - Trinidad (sikkert flyplassen utenfor Port of Spain, det husker jeg ikke). I Port of Spain var vi ikke så lenge. Fly til Trinidad gikk hver dag dersom jeg husker rett. Det var vakkert å snorkle der (gjorde det i Englisman's Bay, og i Pirates Bay eller hva den nå het). Har hørt at Port of Spain ikke er den hyggeligste plassen å ferdest på nattestid, men vi opplevde ikke noe kriminalitet der selv (var ikke ute om kveldene der da).

På tobago merket vi heller ikke noe kriminalitet, og her var vi endel ute på kveldene og spiste. Det er greit å ha gåavstand til en strand. Vi badet ikke en eneste gang i bassenget. Selv lå vi ikke så langt fra flyplassen, men vi hadde ikke noe problem med støy. På strendene nærme hotellene kan det være noen turister, men jeg følte ikke at dette sjenerte oss på noen spesiell måte. Det er langt ifra så gale som de fleste chartereisemål.

Jeg har lyst tilbake en gang i livet, og hadde jeg vært dere hadde jeg vurdert T&T som et reisemål. Dere burde i alle fall skaffe litt informasjon og se om dette kan være noe som interesserer dere.

Jeg fant en artikkel om T&T her.

Edit: Vi flydde ikke fra JFK, men fra Newark, så teknisk sett er vel det ikke New York? :)

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Hehe, se der ja, mulighet for å bade naken lovlig:)

Hvilke plasser i karibien er fantastiske med tanke på strender, vann osv? Og som har greie priser på overnattinger, og som sagt trenger vi ikke noe Amerikansk luksus for da koster det vel der etter også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...