Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye ca. koster det å fikse dette? (Motorsykkel kræsj)

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Heihei :)

Jeg kjørte min aprilia rs 50 i 60 khm/t da jeg kræsjet, pga det var så glatt. Det som skjedde :

-Litt riper på siden

-Det ene blinklyset falt av

-Rattet ble litt skeivt

-Girpedalen falt av

-Clutchen ble litt slakk.

Jeg bare lurer på hvor mye det kan bli på verkssted? hadde hjulpet masse med svar! setter pris på det.

(vi har forsikring)

-Daniel--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

H80: Skal man først pirke; er ikke en moped en sykkel med motor? Altså motor sykkel ?

Tilbake til saken..

Krasjet du eller veltet du og skled? Det er en stor forskjell der.

Jeg hadde en veldig lignende hendelse med en rs50 en gang i tiden. Resultatet ble at sykkelen ble brukt til delesykkel og jeg fikk tilbake hele summen fordi det ble for dyrt å reperare sykkelen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Altså, jeg veltet og skled. det var kjempe glatt. og jeg fikk svar i dag, og det står at prisen blir 31 501 kroner! hvordan er det mulig? tror du det blir for dyrt for forsikringa? det kan jo ikke være så dyrt, og det er mye her som kanskje ikke er noe vits å fikse heller. hjelp ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Altså, jeg veltet og skled. det var kjempe glatt. og jeg fikk svar i dag, og det står at prisen blir 31 501 kroner! hvordan er det mulig? tror du det blir for dyrt for forsikringa? det kan jo ikke være så dyrt, og det er mye her som kanskje ikke er noe vits å fikse heller. hjelp ?

Som sagt så var det samme som skjedde meg, og da fikk jeg bare beskjed om at jeg kunne si byebye til sykkelen og fikk en erstatning på det samme jeg ga for den i sin tid. Men 31 501 kr? Koster ikke denne mopeden rundt 30 000 kr ny?

Uansett så vil sannsynligvis forsikringsselskapet gi deg ny moped og selge den "ødelagte" som delesykkel på auksjon eller verksted.

Noen ganger kan verksted finne på å ta slik overpris fordi de vet at forsikringsselskapet kjøper ny sykkel til kunde, verkstedet får da "ødelagt" sykkel til billig penge slik at de kan selge den som delesykkel.

Jeg også ble svært overrasket da jeg skled med min RS50, det skjedde i ca 50 km/t da jeg skled ut av veien og ut på en åker. Fikk en myk landing og sykkelen skled bare bortover så den fikk også en fin landing. Alikevel ble det omfattende skader. Å krasje/velte en R sykkel koster mye uansett om det er en GSXR-1300 eller om det er en RS50. Grunnen er at kåpedeler og klistremerker koster mye på begge, og at R sykler er generelt skjøre for velt og tåler mindre enn andre type motorsykler på slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
De skadene du beskriver bør ikke kosta så mye hvertfall! Har du noen bilder av ossen sykkelen ser ut?

Det kan være skjulte skader/skader som TS ikke er klar over. Det var iallefall slik i mitt tilfelle. Men det kan lønne seg å høre med flere verksteder.

Jeg skulle gjøre en del småting med MC'en min for ett par mnd siden. Sjekket på 3 verksteder.

Billigst var på ca 3000 kr og dyrest var på ca 5000 kr. Nesten dobbelt så dyrt.

Lenke til kommentar

Hadde en 600R sykkel (altså faktisk en motorsykkel og ikke en moped) og det noe lignende skjedde med den. Den stod parkert men en bil kakket borti den slik at den falt på siden på asfalten. Generelt mye plastikk som fikk småsprekker/skader, bøyd hendel og fothviler + liten bulk i tanken. Reparasjon av dette ville overskride sykkelens verdi så jeg fikk cash av forsikringsselskapet og de tok sykkelen. Forøvrig var det en god deal for meg da jeg fikk mer cash enn det jeg betalte for sykkelen så jeg kjøpte samme modell igjen, bare nyere årsmodell :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...