Gå til innhold

Importere og selge

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har lyst til å importere og selge litt.

Men jeg har lyst til å starte litt smått, og se hvordan det går!

Jeg har tidligere importert mye, og vet jo hvordan dette går..

Men jeg trenger tips og inspirasjon til hva jeg skal kjøpe, og hva som er populært blant forbrukerne selvfølgelig.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

De fleste varer som ikke produserers her i Norge er "lønnsome" å importere. Det store spørsmålet er vel hvor lønnsomt man selv klarer å gjøre det.

Du sier du har importert mye tidligere. Har dette vært til eget forbruk eler videresalg? Hvordan ønsker du å distribuere varene? Via internett eller utsalgslokaler? Skal du selge til bedrifter eller privatpersoner?

Hva slags mote er det du ønsker å importere? Hvilke segment sikter du deg inn på? Hvordan skal du nå ut til kundene?

Ellers er vel ikke mote og parfyme det man bør satse på når man tenker på hvem man må konkurrere mot. Men om du klarer å finne din egen lille nisje så kan det jo være at du kan tjene deg noen kroner.

Lenke til kommentar

men klær? du må jo betale 25% mva OG 25% i toll må du ikke det da?

jeg sier, finn en nisje, jeg skal til å begynne med import selv, og det er et produkt som ikke finnes i norge fra før.

hvordan man skal prise seg er et vanskelig spørsmål også. er du for billig, vil folk tro du selger ting som går istykker på dag to. bra eksempel er biltema som solgte dobbelt så mye av et malesett etter at de satte opp prisen fra 29 til 39kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...