Delvis Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Først et sikkert dumt spørsmål: Er slike kjølevifter standard, altså at alle passer til hvilken som helst PC, eller er det noe man må se etter og ta hensyn til? Når det gjelder hva jeg eventuelt trenger så tror jeg at jeg viser til denne tråden her Lenke til kommentar
JAH Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Kommer jo an på hvor gammel det er snakk om Det er festebrakettene som er forskjellige.Nyere cpu kjølere har som regel flere braketter(eller universal) med i pakken. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Kommer jo an på hvor gammel det er snakk omDet er festebrakettene som er forskjellige.Nyere cpu kjølere har som regel flere braketter(eller universal) med i pakken. Hva vil festebraketter si? Denne er fra 2003. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Det er brakettene som fester kjøleren til hovedkortet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Det er brakettene som fester kjøleren til hovedkortet. Eh.. ja bare skiftet selve vifta før jeg, og det er fire skruer. En i hvert hjørne. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 aha...trudde du skulle bytte kjølern jeg:) Finner du en som passer går det sikkert greit det Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 aha...trudde du skulle bytte kjølern jeg:)Finner du en som passer går det sikkert greit det Ja det var akkurat det da. Altså hvordan jeg vet om den vil passe eller ikke. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Vifter har standardmål.Mål opp ramma og se hvor stor vifte du trenger Et lite utvalg http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10464 Siden det er cpu vifte er det greit å ha noe form for regulering på den med tanke på støy Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 (endret) jaa.. den vifta jeg har er bare 6,5 x 6,5 cm. Det er 5cm mellom skruene. Ser ingen på den dimensjonen, bare 8 x8 og 12 x 12. Eller er jeg helt på jordet med noe her nå? Endret 21. august 2009 av groenn Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Ikke på jordet nei, finnes en del vifte-størrelser utenom de vi vanligvis befatter oss med. Spesiellt på cpu-kjølere har det vel vært brukt mye "non-standard" opp gjennom tidene. Kan vel hende du kan finne ei slik vifte hvis du leter. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Fant ikke det noe sted. Men med å ta et tilbakeblikk: Gammel tråd om det forrige skiftet Ser jeg at var jo hele kjøleren som ble skiftet. Kanskje det er hele den som er det gale her da, og bør skiftes med en annen? Det var altså noe slags clips til å feste med. Og jeg kan såvidt huske det der med at de satt så hardt. Det var en "Rema Pc" dette her. Link til detaljer Den er gammel nå, men såpass bra at jeg vil ha den lenger. Har ikke råd å investere i ny akkurat nå heller. (Har en nyere bærbar utenom ) Lenke til kommentar
JAH Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Det der med "sokcet" og "Sokkel" og så forskjellige nummere. Har det noe med hva de vil passe på (fysisk), eller vil hvilken som helst kunne passe? Hvordan vet jeg hvilke som vil passe på min? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Du skal ha en kjøler som passer Socket A/462.Kjøleren kan støtte flere typer hvis dt følger med xtra braketter.Hvilken du kjøper er opp til deg:) Endret 24. august 2009 av janaha Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Du skal ha en kjøler som passer Socket A/462.Kjøleren kan støtte flere typer hvis dt følger med xtra braketter.Hvilken du kjøper er opp til deg:) Joda men stoler på de som kan det. Så "Socket A/462" er altså det jeg må være obs på når jeg kjøper. Bare av nygjerrighet: hvordan kunne du si at det er akkurat det? Endret 24. august 2009 av groenn Lenke til kommentar
JAH Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 På den linken du la ved av Rema 1000 pc'n står det at det er en AMD Athlon XP2600+ prosessor og Socket A/462 er på følgende CPU : AMD Athlon (650 MHz – 1400 MHz) AMD Athlon XP (1500+ – 3200+) AMD Duron (600 MHz – 1800 MHz) AMD Sempron (2000+ – 3300+) AMD Athlon MP (1000 MHz – 3000+) AMD Geode NX (667 MHz – 2200 MHz) Kilde : http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_462 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Tusen takk Og må nesten beklage litt rot fram og tilbake. Men nå ble jeg tilslutt litt klokere. Bestilte en kjøler på eBay. Så får vi se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå