Deluze Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) God dag. Handlevognen min nærmer seg ferdig, og de to billigste plassene blir for meg PCkiosken.no og Datakjeden. Begge disse er helt nye butikker for meg så da spør jeg dere om dere har erfaringer med en eller begge av disse. Hva jeg lurer på er hurtighet for utsending, service ved eventuelle problemer og fraktpris. Sistnevnte er kanskje generell for alle butikkene? En annen ting jeg tenkte på. Vet dere om noen butikker, også utenom disse to, som har noen form for studentrabatt? Jeg legger også inn handlevognen i tilfelle det skulle kunnne være til hjelp. Datakjeden har forøvrig også skjermkortet til 1679,- men det ligger ikke inne i prisguiden, en skam egentlig da de er rimeligst på akkurat dette. Link til kort ligger i bunnteksten av handlevogna. På forhånd takk for alle innspill og erfaringer. - De luze Endret 18. august 2009 av Deluze Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) amentio blir vell billigste,de skal ha 8669kr mens datakjeden skal ha 9531kr. Endret 18. august 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Thel Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Har ikke handlet på datakjedens nettbutikk, men har handlet en del på butikken deres i Tromsø, med blandede føleser. De har generelt vist et høyt kunnskapsnivå når jeg har vært i butikken deres, og de ansatte har vært serviceinnstilt osv. Det som trekker ned er når jeg leverte min laptop inn til de pga dødt grafikkkort (garantisak), og det tok nesten 3 måneder til jeg fikk den tilbake. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Takk for innspill. @cruzader Prisguiden sine priser for Datakjeden stemmer ikke. Jeg trodde også at Amentio var såpass mye billigere, men jeg ønsket å fylle opp handlevognen hos Datakjeden uansett (da Vapor-X vitterlig selges hos de som prisguiden benekter). Priser sjekket ved å fylle opp handlevogner på nettsidene: Datakjeden: 9066,- 9405,- inkl. frakt. Amentio: 8739,- 9053,- inkl. frakt. Komplett: 9924,- 10.384,- inkl. frakt. Når jeg tar med de erfaringene med latterlig lang leveringstid som er å lese her på forumet betaler jeg gladelig 350,- mer for å ha en mer "stabil" butikk å forholde meg til. Det er også bakgrunnen for denne tråden, er leveringstidene til Datakjeden på noen som helst måte i familie med Amentio sine? @Artilleristen Jeg har stort sett bare lest positive ting om butikkene (unntak Oslo) når det gjelder kunnskapsnivå og service. 3 måneder var litt i overkant ja, det er ikke å komme unna. Fikk du tilbud/ spurte du etter låneprodukt for disse 3 månedene? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Datakjedens nettbutikk kjører samme butikkløsning som Amentio og de fleste andre nå. Med samme leverandører og leveringstid. Datakjeden er jo faktisk oppkjøpt av Amentio. Min personlige mening er at jeg holder meg unna alle butikker som kjører webmercs. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 jeg har ikke noe og utsette på amentio sin leveringstid. har ikke bestilt noe fra datakjeden på nettet, men sist jeg var på en datakjeden butikk tok det "bare" 15min for fyren bak disken og bli ferdig i telefonen som ganske tydelig ikke var en jobbsamtale. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Men da var jo det greit. Ikke flest av de betryggende faktorene jeg håpet på, men da får det bare briste eller bære. Det værste som kan skje er vel strengt tatt at jeg blir misfornøyd og handler et annet sted neste gang. Uansett om Amentio og Datakjeden danser til samme rytme velger jeg nok Datakjeden da de har en filial sånn halvveis i nærheten. Takk for alle innspill. Jeg legger inn en erfaring når alt har kommet til rette. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 For 4 uker siden kunne jeg nok sagt at Datakjeden var et trygt sted. Det hadde jeg ikke sagt nå. Varer som står "På lager", som ikke er det gjør meg kun forbanna. Særlig når varen er betalt og står som sendt, dukker ikke opp i posten likevel. Når jeg ringer får jeg høre den er utsolgt, selv om den fortsatt er "På lager". Når de hadde tenkt å si den ikke blir levert før den kommer inn igjen (ubestemt tid selvsagt), må gudene vite. Skaffe deg tilsvarende eller bedre produkt? Glem det. Ble tilbud noe ræl de sikkert ikke blir kvitt istedet. De er nesten dobbelt så dyre på frakt også, sikkert fordi det kom pakker fra 3 forskjellige steder. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Jeg setter stor pris for den innksytelsen jeg fikk for å sjekke denne tråden "bare én gang til". Jeg tror løsningen blir å få de til å bekrefte utregnede fraktkostnader samt å be de bekrefte at "på lager" faktisk er på lager. Takk for innlegget, jeg ventet litt på en slik erfaring. Edit: Oppdateringen var vist ikke kommet med. Da lar jeg den heller være borta da den var delvis dato-sensitiv hva kontekst angår. Jeg kan jo nevne at Datakjeden er strøket fra lista mi. Det blir Komplett denne gangen, til en litt høyere pris (+ 200,-) men som gir en større trygghet. Endret 20. august 2009 av Deluze Lenke til kommentar
Bruum Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 For 4 uker siden kunne jeg nok sagt at Datakjeden var et trygt sted. Det hadde jeg ikke sagt nå.Varer som står "På lager", som ikke er det gjør meg kun forbanna. Særlig når varen er betalt og står som sendt, dukker ikke opp i posten likevel. Når jeg ringer får jeg høre den er utsolgt, selv om den fortsatt er "På lager". Når de hadde tenkt å si den ikke blir levert før den kommer inn igjen (ubestemt tid selvsagt), må gudene vite. Skaffe deg tilsvarende eller bedre produkt? Glem det. Ble tilbud noe ræl de sikkert ikke blir kvitt istedet. De er nesten dobbelt så dyre på frakt også, sikkert fordi det kom pakker fra 3 forskjellige steder. Lenke til kommentar
Bruum Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 For 4 uker siden kunne jeg nok sagt at Datakjeden var et trygt sted. Det hadde jeg ikke sagt nå.Varer som står "På lager", som ikke er det gjør meg kun forbanna. Særlig når varen er betalt og står som sendt, dukker ikke opp i posten likevel. Når jeg ringer får jeg høre den er utsolgt, selv om den fortsatt er "På lager". Når de hadde tenkt å si den ikke blir levert før den kommer inn igjen (ubestemt tid selvsagt), må gudene vite. Skaffe deg tilsvarende eller bedre produkt? Glem det. Ble tilbud noe ræl de sikkert ikke blir kvitt istedet. De er nesten dobbelt så dyre på frakt også, sikkert fordi det kom pakker fra 3 forskjellige steder. Datakjedens Webshop kan man ikke stole på. For 4 uker siden bestillte jeg Gamer PC og det stod at denne var på lager. Beløpet er betalt, men pc har ennå ikke kommet. Ved hendvendelse både på mail og telefon kan de ikke gi meg noe skikkelig svar på hvorfor den ikke er sendt. Kommer ikke til å handle der neste gang. Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) For 4 uker siden kunne jeg nok sagt at Datakjeden var et trygt sted. Det hadde jeg ikke sagt nå.Varer som står "På lager", som ikke er det gjør meg kun forbanna. Særlig når varen er betalt og står som sendt, dukker ikke opp i posten likevel. Når jeg ringer får jeg høre den er utsolgt, selv om den fortsatt er "På lager". Når de hadde tenkt å si den ikke blir levert før den kommer inn igjen (ubestemt tid selvsagt), må gudene vite. Skaffe deg tilsvarende eller bedre produkt? Glem det. Ble tilbud noe ræl de sikkert ikke blir kvitt istedet. De er nesten dobbelt så dyre på frakt også, sikkert fordi det kom pakker fra 3 forskjellige steder. Datakjedens Webshop kan man ikke stole på. For 4 uker siden bestillte jeg Gamer PC og det stod at denne var på lager. Beløpet er betalt, men pc har ennå ikke kommet. Ved hendvendelse både på mail og telefon kan de ikke gi meg noe skikkelig svar på hvorfor den ikke er sendt. Kommer ikke til å handle der neste gang. F***!! Trodde datakjeden var seriøs butikk, i går bestilte jeg et skjermkort og en 24" skjerm. Det stod at begge var på lager. Når jeg sjekker i dag og orderen er behandlet så er ikke skjermen på lager og de får den ikke inn før 2 september.. Vet det er bare en uke, men det er en uke for lenge når en i utgangspunktet forventet at det skulle bli sendt i dag. Skal se om jeg finner en annen butikk som har de samme tingene så avbestiller jeg hos Datakjeden og handler der. Datakjeden kan drite og dra!! Edit: Når jeg sjekker lagerstausen på Datakjeden så står det at de har 20-45 igjen av skjermen. Men når jeg går inn på orderen min så har de ingen på lager og de får ikke inn før den 2 sept. Rent lureri.... Prisen de har i prisguiden er heller ikke reell. Når jeg klikker på linken og kommer inn på sida de sin så har plutselig prisen økt med 400,- Endret 26. august 2009 av breisladd Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Mine erfaringer med prisen i prisguiden og på Datakjedens nettsider har kun vært i positiv retning for Datakjeden. Det kan være at du ikke er inne på webshop, men på webshop under en av butikkene. Det er et vanskelig system de har valgt seg, men prisene varierer kraftig fra nasjonal- til regional webshop. Ta en kikk. Utover det kan jeg minne om at tråden er løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå