Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

De blå datamaskinene i sys.tray er borte!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en gammel Acer Aspire 1640. Har formatert og skulle legge til WLAN-driver.

Installerte en fra www.acer.no, (Intel ProSet Wireless Software) men problemet er at jeg MÅ bruke dette programmet for å kunne koble til noen trådløse nettverk. Det holder ikke å bare installere Wlan driver under installasjonen.

Jeg vil bare ha det vanlige opplegget som er standard i Windows. (De blå datamaskinene nedi høyre hjørnet (dere vet hva jeg mener)

Disse er borte vekk. Hvordan får jeg de frem igjen?

Om dere lurer på noe, er det bare å spørre. Det er forresten ingenting synlig under nettverkskoblinger. Og jeg har ikke deaktivert trådløst på noen måte (som jeg vet om)

TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19873487

Du sier at det ikke er noe synlig under nettverkstilkoblinger. Har du forsøkt å sette opp en ny kobling?

Når du har fått opp koblingen, så høyreklikker du på ikonet og velger Properties. Nederst på den siden har du en sjekkboks hvor det står noe som "Show icon in system tray".

Håper dette kan være til noe hjelp. Spør om det er noe.

Lenke til kommentar

Regner med at bruker WinXP? Skal ikke være behov for å benytte noen programvare for å få WLAN til å fungere.

Test dette:

- Fjern Intel ProSet Wireless programvaren

- Bruk kun samme driver eller søk på en ny driver hos Acer

- Dersom ikke WLAN starter gjør følgende:

Start - Kontrollpanel - Administrative verktøy - Tjenester - Wireless Zero Configuration - Start tjenesten ved å klikke på start-knappen.

Lenke til kommentar

Har opplevd det samme i Vista. Men etter en restart kom ikonet tilbake. Det gikk heller ikke ann å slå den på i egenskaper for oppgavelinje og start-meny. Den var bare grået ut helt til jeg restartet. Da kom den tilbake. Har også opplevd samme med lyd-ikonet. Tror det er en bug i Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...