L O G I M A N Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Syntes det tikka litt mer enn normalt, uten at jeg vet om det var noe mer enn vanlig i søsters Opel Astra. Bytta nettopp reg reim så lurte på om det kunne være noe tull. Men så trodde jeg det var ventilene, men de tikka ikke mer enn normalt. Fant ut at lyden kommer i fra toppen på selve forgassern? Er det normalt at det skal tikke i den? Er det EGR ventilen? Bilen går jo som den skal, så godt mulig bare jeg reagerte ekstra i dag..... Lenke til kommentar
Blablablabla Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Er da vel ikke forgasser på en 98 modell Astra, men innsprøytning derimot. Kan være dysene som lager en del tikkelyd. Mange dyser som gjør det, men er ikke noe galt med dem. Er vel rundt innsuget du hører lyden da. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Nei, det er forgasser på denne, muligens det er 96/97 litt usikker. Er en enkel kamakselmotor dette. Er det ikke forgasser må det være noe monopoint innsprøytning av noe slag... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Svært få biler har hatt forgasser etter 1988 (da katten kom), så det er nok en TBI/monopoint i bilen din. Det er helt normalt at denne tikker, så det spørs om det er du som er litt følsom om dagen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Jepp, må ha vært det. Sikkert vært sånn hele tiden den bilen, men la bare merke til det istad. Kanskje fordi jeg byttet reg.reim på den for litt siden og trodde det var noe muffens Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Høres ut som om du snakker om gasspjeldet. Astra fra 98 (er vel Astra G eller en av de siste Astra F) har ikke Monopoint-innsprøytning. Lyden du hører er nok dysene som tikker ganske markant. Helt normalt. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Det er en Astra F ja. Ja, alt er nok i orden, regna i grunn med det siden motoren også gikk strøkent. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Astra fra 98 (er vel Astra G eller en av de siste Astra F) har ikke Monopoint-innsprøytning. Astra G med 1.2 fra 1998 har monopoint. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Astra fra 98 (er vel Astra G eller en av de siste Astra F) har ikke Monopoint-innsprøytning. Astra G med 1.2 fra 1998 har monopoint. Seriøst? En 98-modell med monopoint? Da beklager jeg min påstand. Er det kun 1.2 som har monopoint? Kan ikke huske å ha sett monopoint på de større motorene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg hadde en 99 G med 1.2 (DOHC/16V/timing chain), den hadde TBI (med mindre minnet svikter meg totalt). Motoren ble endret i 2001, og økte fra 65 til 75 hk, vet ikke om den fikk MPI da. Lenke til kommentar
Virion Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Kjæresten min har en bil med multi-point som tikker som rene uværet. Trodde først det var ventiltikking men det var jaggu bare en høylytt innsprøytning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå