Gå til innhold

God erstattning for snop/brus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig, vi kan forske sammen. Det blir litt sånn, hvis du drikker bare vann så går du ned i vekt. En sier noe en annen sier noe annet. Og jeg tror at folk nå skjønner at det er mye sukker i mange frokostblandinger, hvis jeg ser enda en test så....

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Folk som bare slenger ut piss kan også gjør at man får vondt i hodet.

 

Aspartam består av to ting, asparaginsyre og fenylalanin, to aminosyrer du får i deg bøttevis av gjennom den vanlige kosten (i forhold til mengden du får i deg fra aspartam). FDA (Food & Drug Administration), EFSA (European Food Safety Authority) og de norske helsemyndighetene har alle klarert aspartam for konsum. Men, neeida, la oss høre på forskere som tror på ting istedenfor å faktisk komme med reelle forskningsrapporter, samt government conspiracy-typer med hatt av aluminiumsfolie.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Ok, jeg har god økonomi (fast jobb, gratis mat/husly), har vært slik i1,5 år nå, og dette har ført til en del dårlige vaner. Kjøper alltid brus, blir gjerne 1l om dagen, 2-3 i helgene. I tillegg kommer 2-3 kg toblerone og 10-20 "småsjokolader" i uka++.

 

Brusen skal jeg erstatte med farris bris ( andre forslag?).

 

Mamma :love: har sagt seg villig til å bake/lage erstatting for sjokoladen. Men hva skal hun lage? Jeg trenger noe passe søtt, med sunne ingredienser! Umiddelbart tenker jeg smoothie, men jeg må kunne ta den med meg.

 

 

Forslag? :innocent:

 

Jeg sliter med det samme problemet.

Løsningen er at du må kutte ut brus og sjokolade på flekken. Øyeblikkelig stopp.

Det nytter ikke med en langsom avvenning, fordi suget på søtsaker bare vil gjøre tilværelsen nesten uutholdelig.

 

Det tar bortimot tre, kanskje fire uker å bli kvitt søtsuget. Kroppen din har ikke et biologisk behov for søtsaker, men det tilpasser seg søtsakene ved å endre blodsukker nivået. Alt dette skjer i underbevisstheten.

 

Når du har har gått i tre-fire ukers tid uten å spise brus eller sjokolade, bør dette suget forsvinne.

 

Du har noen sunne alternativer som kan fjerne søtsuget om det føles for sterkt. På apotektet for du kjøpt Druesukker i tablettform. Tar du disse når du har lyst på godteri, øker blodsukkernivået, men med sunt sukker - og dermed forsvinner søtsuget.

 

Jeg får ofte lyst på sjokolade og Pepsi om kvelden, da koker jeg meg ofte kinesisk te, eller spiser noen beger med yoghurt.

 

Pepsi og Cola spesielt - er noe sabla faenskap. Jeg sitter her flere uker etter at jeg drakk en Pepsi, og jeg føler fortsatt behovet for et iskaldt glass.

 

Vil du derimot ha sunne søtsaker, kan du spise tørket frukt, nøtter, vanlig frukt og yoghurt.

Som erstattning til brus, drikker jeg vørterøl, te, juice, smoothie, vann, kaffe.

 

Det er mange nazi-helsekosteksperter som skal ha et sunt liv til å høres helt forferdelig ut. Som for eksempel at det skal være usunt å drikke kaffe. Men har du en lunsj som består av snickers og cola, vil du vinne enormt på å bytte ut disse med en cappucino og en croisant.

Lenke til kommentar
Folk som bare slenger ut piss kan også gjør at man får vondt i hodet.

 

Aspartam består av to ting, asparaginsyre og fenylalanin, to aminosyrer du får i deg bøttevis av gjennom den vanlige kosten (i forhold til mengden du får i deg fra aspartam). FDA (Food & Drug Administration), EFSA (European Food Safety Authority) og de norske helsemyndighetene har alle klarert aspartam for konsum. Men, neeida, la oss høre på forskere som tror på ting istedenfor å faktisk komme med reelle forskningsrapporter, samt government conspiracy-typer med hatt av aluminiumsfolie.

 

 

Jeg hiver meg på denne. Jeg trener kanskje litt, men ikke så ekstremt, sykler rundt 60 minutter på ergometersykkel i et greit og moderat tempo. Ikke bare gjør jeg det, men jeg spiser godt, veldig godt, det er ikke akkurat salat jeg spiser. I tillegg til det så må jeg innrømme at jeg er dårlig på dette med brus, jeg skulle vært mye flinkere, og hodt meg til brus i helgene. Jeg drikker alt fra 2-3 liter brus hver dag, og dette er selvsagt light. Det er derfor jeg ler hver gang noen påstår at man legger på seg mye av lettbrus, da er det rart at jeg er 183 høy og veier 54 (ja, 54, ikke en typo).

 

Med så mye aspartam jeg får i meg daglig så burde jeg veid godt over 100 kg. Jeg må også legge til at jeg veide over 100 før, 105 for være helt nøyaktig, og under hele "slankekuren" om du vil, så drakk jeg også rundt det samme daglig, bortsett fra 1 uke, hvor jeg klarte å holde meg unna brus, og erstattet det med bare vann.

 

Det er merkelig hva slags erfaring du har estella, når jeg har hørt/lest om andre, som har byttet ut vanlig brus, med light brus, og faktisk mistet vekt av det, ikke omvendt. Jeg har aldri hørt om noen som har gått opp i vekt av å drikke light, da skal man isåfall drikke EKSTREMT mye, vi snakker hundrevis av liter, og hvem drikker så mye? :p

Lenke til kommentar

Det er nok heller genene deres folkens. Lightbrus er ikke noen slankedrikk. Kjenner folk har gått opp i vekt som følge av mye lightbrus drikking. Så fikk de sannheten slengt i trynet av legen. Brus er ikke sunt, samme hva du tror. Det er kun hjernevasking igjennom reklame som har overbevist dere om annet. Om 50 år kommer vi til å le når vi ser tilbake på de dumme menneskene som trodde de kunne slanke seg ved å drikke lettbrus.

Lenke til kommentar

Hvis det var "genene" mine, så var det rart at jeg ble overvektig til å begynne med. Nei, folk må slutte å skylde på gener, og heller tenke på hva de stapper i seg. Det er ingen her som påstår at light-brus er noe slankeprodukt, men at det hjelper å erstatte sukkerholdig brus med light.

 

At du kjenner mange som har gått opp i vekt som følge av å drikke light-brus er bare tull, light brus alene er ikke grunnen til at de har gått opp i vekt. Det mange opplever av å drikke light brus er et søtsug, så man får mer lyst på snop/mat, selvom jeg ikke har merket noe særlig til dette. Nei, det blir for dumt å skylde på genene!

Lenke til kommentar
Folk som bare slenger ut piss kan også gjør at man får vondt i hodet.

 

Aspartam består av to ting, asparaginsyre og fenylalanin, to aminosyrer du får i deg bøttevis av gjennom den vanlige kosten (i forhold til mengden du får i deg fra aspartam). FDA (Food & Drug Administration), EFSA (European Food Safety Authority) og de norske helsemyndighetene har alle klarert aspartam for konsum. Men, neeida, la oss høre på forskere som tror på ting istedenfor å faktisk komme med reelle forskningsrapporter, samt government conspiracy-typer med hatt av aluminiumsfolie.

 

 

 

 

Det er merkelig hva slags erfaring du har estella, når jeg har hørt/lest om andre, som har byttet ut vanlig brus, med light brus, og faktisk mistet vekt av det, ikke omvendt. Jeg har aldri hørt om noen som har gått opp i vekt av å drikke light, da skal man isåfall drikke EKSTREMT mye, vi snakker hundrevis av liter, og hvem drikker så mye? :p

jeg snakker egene erfaringer. hva andre har av forbrenning aner ikke jeg

ps:vært hyggelig om folk holdt en litt hyggeligere toner selv om man er uenig

Endret av estella_87
Lenke til kommentar

> opp i vekt som følge av å drikke light-brus er bare tull

> Det mange opplever av å drikke light brus er et søtsug, så man får mer lyst på snop/mat,

 

Ergo, går man opp i vekt når man drikker light-brus, fordi kroppen ønsker raske karbohydrater. Når noe påvirker næringsinntaket ditt i feil retning må man jo kunne si at man legger på seg av det, selv om det er indirekte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...