Grinii Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei. Jeg har tenkt å kjøpe meg en Playstation3, og i den forbindelse tenkte jeg at jeg også skulle kjøpe meg en ny tv Jeg ser fåreløbig på denne her: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/...oductTabcontent Den har en bra pris, og jeg er ingen teknofil, men den virker bra... Men jeg ser at den bare er HD-rady, og så lurte jeg på om jeg kommer til å se noen forskjell på den og hvis jeg kjæper en full HD tv???? Den tv-en jeg ser på nå har god kontrast og bra sort/hvit nivå.. som også er viktig... så konklusjon,: er det en god synlig forskjell med ps3/ BluRayfilm bruk, på en HD-klar tv og en full HD tv??? takk for svar, og jeg setter pris på det om faktisk har peiling eller egne erfaringer!!! Takk igjen mvh Henrik Grini Lenke til kommentar
ToMaTsSuPpA Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei. Jeg har tenkt å kjøpe meg en Playstation3, og i den forbindelse tenkte jeg at jeg også skulle kjøpe meg en ny tv Jeg ser fåreløbig på denne her: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/...oductTabcontent Den har en bra pris, og jeg er ingen teknofil, men den virker bra... Men jeg ser at den bare er HD-rady, og så lurte jeg på om jeg kommer til å se noen forskjell på den og hvis jeg kjæper en full HD tv???? Den tv-en jeg ser på nå har god kontrast og bra sort/hvit nivå.. som også er viktig... så konklusjon,: er det en god synlig forskjell med ps3/ BluRayfilm bruk, på en HD-klar tv og en full HD tv??? takk for svar, og jeg setter pris på det om faktisk har peiling eller egne erfaringer!!! Takk igjen mvh Henrik Grini Heisan! Normale folk ser ikke den store forskjellen på HD ready og Full HD på skjermer under 42/40 tommere. På slike billige modeller går det mer på motoren og teknologien i tven. Varianten du la ved der er en helt grei tv, men skal du ha bedre bilde og en bedre tv generelt, ville jeg lakt litt mer penger i en. F.eks panasonic sine folke tver, thx42p10 eller hva de nå heter. Den får du i en Full HD variant, og en HD reay variant. HD ready varianten får du ned i rundt 6000kr på nettet, og det er en utrolig bra tv som gir mye for pengene Lenke til kommentar
Samiboy Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 du kommer ikke til å merke store forskjellen på om det er full, eller ready på så småe skjermer, man må nesten opp i prosjektor størrelse hvis man skal merke det ordntlig... pappa har en 60", og merker ikke store forskjellen der heller... uanstett hva du ender opp med rekner jeg med at du blir fornøyd, selv har jeg en billig tv fra lg 42" lcd, og den er virkelig å anbefale... det er "bare" hd-ready, men steike den er god;) lykke til med tv-kjøp uansett;) Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Nesten alle ps3 spill kommer i 720p (HD-Ready), og jeg må innrømme at jeg ikke klarer å se den store forskjellen. 1080P (Full-HD) blir imidlertid veldig kjekt i det øyeblikket du skal koble datamaskinen til tven din. Har du vurdert denne?: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=450659 Endret 18. august 2009 av Barry White Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Siden du skal bruke den til PS3 så er det viktigere med lavt input lag enn full hd. Høyt input lag kan være plagsomt... Lenke til kommentar
Grinii Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Takk for gode svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå