fredd5050 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Har laget mitt eget 2 splitt program nå, etter å lest en god del på nettet om hvordan jeg skal gjøre det... Skal trene mandag, tirsdag, torsdag, fredag.... da jeg tar workout A på mandag og torsdag, og workout B på tirsdag og fredag Workout A (Bryst, triceps, skuldre) litt mage,,) Benkpress skråbenk, manualer Kabelkryssdrag Dips tricps press Militæpress sidehev foroverbøyd sidehev Mage maskin benhev * Disse er de øvelsene jeg tar på Workout A, mandag og torsdag.. * Starter med 80% av min 10rm * Øker vektene med 5% pr uke, på alle øvelsene * Kjører 3 sett på alt gjennom hele programmet * Starter med 10 reps, så går jeg ned til 8 etter 2 uker, så etter 2 uker derreter igjen går jeg ned til 6 reps og etter 2 uker der igjen går jeg ned til 4 reps. Workout B: ( Bein, rygg, biceps ) litt underarmer,,,) knebøy beinpress utspark sittende legg hev Markløft Sittende roing nedtrekk, foran shrugs Biceps curl stang Biceps 1 arm kabel Underarms curl extansions Her er de øvelsene som jeg gjør på Workout B , ( Tirsdag og Fredag. ) *Kjører dette akkurat likt som det jeg skrev på workout A. Såe,, vil ha tilbakemeldinger om dette ; noen øvelser jeg bør bytte på eller? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Drop Underarms curl, du kjører ut underarmene på markløft og biceps curl. (Bytte ut biceps curl med pull ups eller chin ups?) Og jeg er litt usikker på bryst øvelsene dinne, er det noe vits å kjøre 3 bryst øvelser? Joa, jeg vet at alle øvelsene trener forskjellige deler av brystet men tror nok det holder med en eller 2. Og jeg tror nok at du har flere presse øvelser enn dra øvelser. Synest egentlig at du har for mange øvelser. Endret 17. august 2009 av Pijus Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Drop Underarms curl, du kjører ut underarmene på markløft og biceps curl. (Bytte ut biceps curl med pull ups eller chin ups?)Og jeg er litt usikker på bryst øvelsene dinne, er det noe vits å kjøre 3 bryst øvelser? Joa, jeg vet at alle øvelsene trener forskjellige deler av brystet men tror nok det holder med en eller 2. Og jeg tror nok at du har flere presse øvelser enn dra øvelser. Synest egentlig at du har for mange øvelser. liker å ha lange økter jeg ;P blir vel ikke mindre effektvt enn om jeg kjører det jeg gjør nå ? eller om jeg fjerner ett par? Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Altfor mange øvelser, et 5x5-program vil være mye mer effektivt. Les nybegynnertråden Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Altfor mange øvelser, et 5x5-program vil være mye mer effektivt. Les nybegynnertråden Hva er galt med disse øvelesene? hvorfor er det mer effektivt med ferre? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Du er en nybegynner. Du skal ikke ha lange økter, du kommer bare til å overtrenne deg selv, og da kommer du ingen vei!! Er helt enig med Ingar liker å ha lange økter jeg ;P blir vel ikke mindre effektvt enn om jeg kjører det jeg gjør nå ? eller om jeg fjerner ett par? Hvis du kjører tung på knebøy er det ikke helt sikkert at du klarer markløft eller noen av de beinøvelsene, når jeg kjører 5x5 på knebøy så er jeg helt utslitt i beina. Endret 18. august 2009 av Pijus Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Du er en nybegynner. Du skal ikke ha lange økter, du kommer bare til å overtrenne deg selv, og da kommer du ingen vei!! Er helt enig med Ingar liker å ha lange økter jeg ;P blir vel ikke mindre effektvt enn om jeg kjører det jeg gjør nå ? eller om jeg fjerner ett par? Hvis du kjører tung på knebøy er det ikke helt sikkert at du klarer markløft eller noen av de beinøvelsene, når jeg kjører 5x5 på knebøy så er jeg helt utslitt i beina. Kan jeg f.eks bytte alle Bein øvelesene over til workout A, og flutte over skulder øvelsene til workout B? slik at det blir sånn: workout A ( Bryst, triceps, bein ) workout B ( Skuldre, rygg, biceps ) eller bør jeg starte med Rygg?? uanz,, funker med mark etterpå.,.,har prøvd begge øktene... workout A var veldig grei, klarte alt fint.. mens workout B, ble litt tung med alle Baseøvelsene.. osv,, men klarte fint merkløft etterpå ,, men har redusert antall sett på noen av øvelsene.. så workout B er sånn som dette nå : tallene er antall set,,, reps starter jeg på 10 og senker reps etterhvert som jeg stiger med kiloene knebøy 3 beinpress 1 utspark 2 sittende legg hev 3 Markløft 3 Sittende roing 2 nedtrekk, foran 2 shrugs 3 Biceps curl stang 2 Biceps 1 arm kabel 2 Endret 18. august 2009 av fredd5050 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Du er en nybegynner. Du skal ikke ha lange økter, du kommer bare til å overtrenne deg selv, og da kommer du ingen vei!! Er helt enig med Ingar liker å ha lange økter jeg ;P blir vel ikke mindre effektvt enn om jeg kjører det jeg gjør nå ? eller om jeg fjerner ett par? Hvis du kjører tung på knebøy er det ikke helt sikkert at du klarer markløft eller noen av de beinøvelsene, når jeg kjører 5x5 på knebøy så er jeg helt utslitt i beina. Kan jeg f.eks bytte alle Bein øvelesene over til workout A, og flutte over skulder øvelsene til workout B? slik at det blir sånn: workout A ( Bryst, triceps, bein ) workout B ( Skuldre, rygg, biceps ) eller bør jeg starte med Rygg?? uanz,, funker med mark etterpå.,.,har prøvd begge øktene... workout A var veldig grei, klarte alt fint.. mens workout B, ble litt tung med alle Baseøvelsene.. osv,, men klarte fint merkløft etterpå ,, men har redusert antall sett på noen av øvelsene.. så workout B er sånn som dette nå : tallene er antall set,,, reps starter jeg på 10 og senker reps etterhvert som jeg stiger med kiloene knebøy 3 beinpress 1 utspark 2 sittende legg hev 3 Markløft 3 Sittende roing 2 nedtrekk, foran 2 shrugs 3 Biceps curl stang 2 Biceps 1 arm kabel 2 Kan ikke du innse at du er en nybegynner? Hva slags program passer bra for en nybegynner? Hmmmm. Åh, jeg vet det! Et NYBEGYNNERPROGRAM. Hva er så jævlig galt med alle programmene folk gir deg? At de gir deg dobbelt så mye resultat på halvparten så lang tid som alle programmene for VIDEREKOMMENDE, du ber om overtrening. Beklager om jeg kan virke sur nå, men jeg er faktisk drittlei alle trådene dine hvor du spør om alt mulig tull. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Prøv å ta lærdom fra oss som faktisk har vært nybegynnere fred. Tror du virkelig at du pr dags dato innehar kunnskap som vet hvordan du bør trene? Hvorfor kan du ikke bare følge ferdiglagede programmer noen år, lese deg opp om trening og kosthold og så når du en dag har god kunnskap om trening, kosthold og prøvd mye forskjellig, SÅ kan du begynne å mekke egne opplegg. Pr idag har du ikke kunnskap eller erfaring til å lage gode treningsopplegg, men om du er nysjerrig, villig til å lære og slutter å "vite best selv" så har du plutselig endel kunnskap om styrketrening en dag Jeg observerer daglig folka jeg trente med for flere år siden, den gang var de større og sterkere enn meg, idag har jeg passert dem for lengst, mens de diller med det samme tullet som de gjorde, med egenmekka programmer, dårlig øvelsesvalg, null variasjon osv, de vet jo best selv, eller gjorde de det? Jeg tok meg selv i nakkeskikket for noen år tilbake, innså at jeg ikke har peiling og begynte å prøve programmer som 5x5, HST, texas method osv, hvis jeg gjorde endringer så rådførte jeg meg med folk som visste bedre enn meg og jeg drev ikke å la på masse isolasjonsøvelser og annet piss. Følg f.eks myorevolutions 5x5, stronglifts, RYP osv, følg det slavisk og få restultater du før kunne drømme om Selv idag har jeg ikke spesielt god peiling, men jeg har innsett at mange vet mye mer enn meg og jeg prøver å ta lærdom fra dem, samtidig som jeg har litt kunnskap slik at jeg kan hjelpe en og annen nybegynner eller sette opp enkle treningsopplegg Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Prøv å ta lærdom fra oss som faktisk har vært nybegynnere fred. Tror du virkelig at du pr dags dato innehar kunnskap som vet hvordan du bør trene? Hvorfor kan du ikke bare følge ferdiglagede programmer noen år, lese deg opp om trening og kosthold og så når du en dag har god kunnskap om trening, kosthold og prøvd mye forskjellig, SÅ kan du begynne å mekke egne opplegg. Pr idag har du ikke kunnskap eller erfaring til å lage gode treningsopplegg, men om du er nysjerrig, villig til å lære og slutter å "vite best selv" så har du plutselig endel kunnskap om styrketrening en dag Jeg observerer daglig folka jeg trente med for flere år siden, den gang var de større og sterkere enn meg, idag har jeg passert dem for lengst, mens de diller med det samme tullet som de gjorde, med egenmekka programmer, dårlig øvelsesvalg, null variasjon osv, de vet jo best selv, eller gjorde de det? Jeg tok meg selv i nakkeskikket for noen år tilbake, innså at jeg ikke har peiling og begynte å prøve programmer som 5x5, HST, texas method osv, hvis jeg gjorde endringer så rådførte jeg meg med folk som visste bedre enn meg og jeg drev ikke å la på masse isolasjonsøvelser og annet piss. Følg f.eks myorevolutions 5x5, stronglifts, RYP osv, følg det slavisk og få restultater du før kunne drømme om Selv idag har jeg ikke spesielt god peiling, men jeg har innsett at mange vet mye mer enn meg og jeg prøver å ta lærdom fra dem, samtidig som jeg har litt kunnskap slik at jeg kan hjelpe en og annen nybegynner eller sette opp enkle treningsopplegg har du ett 5x5 program som er slik som RYP, at jeg bare kan trykke in Max RM'en min å så rekner den ut for deg?? finst det andre programmer som har kalkulator som rekner ut hele opplegget? Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Prøv å ta lærdom fra oss som faktisk har vært nybegynnere fred. Tror du virkelig at du pr dags dato innehar kunnskap som vet hvordan du bør trene? Hvorfor kan du ikke bare følge ferdiglagede programmer noen år, lese deg opp om trening og kosthold og så når du en dag har god kunnskap om trening, kosthold og prøvd mye forskjellig, SÅ kan du begynne å mekke egne opplegg. Pr idag har du ikke kunnskap eller erfaring til å lage gode treningsopplegg, men om du er nysjerrig, villig til å lære og slutter å "vite best selv" så har du plutselig endel kunnskap om styrketrening en dag Jeg observerer daglig folka jeg trente med for flere år siden, den gang var de større og sterkere enn meg, idag har jeg passert dem for lengst, mens de diller med det samme tullet som de gjorde, med egenmekka programmer, dårlig øvelsesvalg, null variasjon osv, de vet jo best selv, eller gjorde de det? Jeg tok meg selv i nakkeskikket for noen år tilbake, innså at jeg ikke har peiling og begynte å prøve programmer som 5x5, HST, texas method osv, hvis jeg gjorde endringer så rådførte jeg meg med folk som visste bedre enn meg og jeg drev ikke å la på masse isolasjonsøvelser og annet piss. Følg f.eks myorevolutions 5x5, stronglifts, RYP osv, følg det slavisk og få restultater du før kunne drømme om Selv idag har jeg ikke spesielt god peiling, men jeg har innsett at mange vet mye mer enn meg og jeg prøver å ta lærdom fra dem, samtidig som jeg har litt kunnskap slik at jeg kan hjelpe en og annen nybegynner eller sette opp enkle treningsopplegg har du ett 5x5 program som er slik som RYP, at jeg bare kan trykke in Max RM'en min å så rekner den ut for deg?? finst det andre programmer som har kalkulator som rekner ut hele opplegget? Hva mener dere om dette programmet?? http://kalibergym.no/2splitt.shtml hørt at du må spise mye for å ta dette. men det gjør jeg + tar gainer Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det kalibergym programmet er halvparten så mange sett som det du hadde mekket selv, og like vel kommer det med en advarsel om at det kun er brukbart på bulk. Kanskje er lite hint.. Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Det kalibergym programmet er halvparten så mange sett som det du hadde mekket selv, og like vel kommer det med en advarsel om at det kun er brukbart på bulk. Kanskje er lite hint.. er ikke det mer fordi at det skal kjøres så tungt? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Seriøst, finn et nybegynner program. Og ja, du må ta rygg før du tar skuldre eller biceps (en post lengre oppe) Kjør 5x5 stronglift i 12 uker, og etter 12 uker så bytter du om til texas program. Endret 19. august 2009 av Pijus Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Seriøst, finn et nybegynner program. Og ja, du må ta rygg før du tar skuldre eller biceps (en post lengre oppe) Kjør 5x5 stronglift i 12 uker, og etter 12 uker så bytter du om til texas program. har tatt SL 5x5 for rundst 1 måne siden.. kan du linke meg texsas? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Nja, texas er om du f.eks greier 1,5 x kroppsvekta i bøy og helst 1 x kroppsvekt i benk. Jeg ville prøvd myorevolution 5x5, det er mer variasjon i det enn i stronglifts så du kan regne med bedre fremgang. Få prgrammer kan du mate inn løftene dine i, du må som oftest regne ut selv. LInk til myorevolution sitt ligger i nybegynnertråden, RYP er også et knallbra program. Lårene økte et par cm i omkrets etter første gjennomkjøring og jeg økte med 10 kg i knebøy, 25 kg i stangroing og 10 kg i mark Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Nja, texas er om du f.eks greier 1,5 x kroppsvekta i bøy og helst 1 x kroppsvekt i benk. Jeg ville prøvd myorevolution 5x5, det er mer variasjon i det enn i stronglifts så du kan regne med bedre fremgang. Få prgrammer kan du mate inn løftene dine i, du må som oftest regne ut selv. LInk til myorevolution sitt ligger i nybegynnertråden, RYP er også et knallbra program. Lårene økte et par cm i omkrets etter første gjennomkjøring og jeg økte med 10 kg i knebøy, 25 kg i stangroing og 10 kg i mark Myorevolusjonen sitt 5x5 er så stress,,, finner liksom ikke en liste hvor det står alle øveleseene for hver treningsøkt i en liste. å heller ikke hvor mange % 1RM du skal kjøre osv... hvor mye du skal øke.... det første 5x5 jeg tok. var det bare å skrive in 5rm'en min i de ulike øvelsene så fant det utav alt... fikk det i excel format.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Om du gidder å lese hele artikkelen til Børge om myos 5x5 så står alt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå