Andyax Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei! Jeg er 21 år, og skal sammen med tre kamerater dra til Thailand i Januar. Vi har en liten diskusjon på hvor vi skal dra i Thailand, fordi vi er usikre på hva som passer oss best. Vi har tenkt litt på enten Krabi eller Phuket. Vi ønsker å oppleve mye natur med dykking og safariturer, men også et bra uteliv! Jeg har hørt at rundt Krabi er det helt klart flottest når det gjelder natur og omgivelser, men at utelivet er ganske slapt. Stemmer dette? I Phuket har de tydeligvis heftig med uteliv, og det er kjempebra, men vi er redd for at det er mindre å oppleve utenom det. I tillegg har jeg sett på noen videoer på Youtube, og der ser det ut som at det kun er eldre menn, eller thaidamer ute i Phuket! Vi ønsker også andre typer mennesker, som f.eks andre turister på vår alder. Se videoen jeg linket til, så skjønner du hva jeg mener Så er det noen som har noe erfaring fra turer i Thailand, og kan anbefale et av de stedene? Eller vet du om et annet sted i Thailand som kan passe for oss? Vi kommer til å bestille gjennom et reiseselskap, så vi kommer til å holde oss på samme sted hele tiden tror jeg. Tusen takk for svar! Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 I Patong er det masse natteliv, så for en heisatur for en guttegjeng passer nok det veldig bra. Krabi er mer "Mor, Far, 2.5 unger og stasjonsvogn"-område. Tingen er at det meste av dette utelivet finner man kun i sentrum av Patong. Du skal ikke mer enn 20 minutter unna med Taxi før du kommer til roligere områder som Kata, hvor mange eldre ektepar og barnefamilier ferierer. Går fint an å ta Taxi til Patong, så tilbake igjen etter litt festing. Noe av dette nattelivet kan være ganske heavy også. Siden det virker som dere ikke bare vil gå i en slags full/bakfull-spiral hele ferien, tror jeg et sted som Patong er noe dere burde styre unna når det kommer til hotell. Det finnes natteliv i Kata også, og mange relativt unge og barnløse par drar dit. Det blir imidlertid ganske stille et par timer etter midnatt, men det er kanskje like greit? Vil dere dykke, så MÅ dere dra på en utflukt til Phi Phi. Helt fantastisk, og vann så klart som luft. Ta gjerne med et par brødskiver og mat fiskene, det er artigere enn man skulle tro. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Vil dere dykke, så MÅ dere dra på en utflukt til Phi Phi. Helt fantastisk, og vann så klart som luft. Ta gjerne med et par brødskiver og mat fiskene, det er artigere enn man skulle tro. Og enda bedre er Similan-øyene som ofte er med på lister over verdens beste dykkesteder. På turen ut dit kan regnedu med å få følge av delfiner og flygefisk. Dit drar man på lang dagstur eller liveabord. Ellers er jo Phi-Phi også en opplevelse med en god del backpackere, gjerne inspirert av "the beach" som ble filmet i øygruppen. Og der slipper dere alt "Hello Mister"-maset som man får i Patong. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Tusen takk for svarene! Deres svar har hjulpet veldig mye. Jeg har sett litt på stedene dere nevner, og de virker veldig bra. Eneste jeg funderer litt på: Er det ingen steder hvor utelivet er ganske bra med nattklubber og dansegulv, men som alikavell ikke er overbefolka med fulle gamlinger og "Hello Mister" jenter? Vi ønsker å være en del ute på kvelden (til rundt 2-3 på steder med musikk å danse til ), men helst ikke bo for langt unna. Det beste ville vært å kunne gått til utestedene, og så tilbake til hotellet. Samtidig ikke oppleve det jeg skrev over. Det er kanskje vanskelig? Tusen takk igjen for svarene! Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 "Hello mister" er det så og si overalt. De fleste løper imidlertid ikke etter deg, og det går fint å si nei og gå videre. Enkelte er litt innpåslitne og litt vel pratsomme, men aldri noe bitterhet eller aggresivitet å spore. Du skal ikke se bort i fra at alle disse massasjepikene gjerne ser en guttegjeng som et interessant bytte. Uteliv i Kata er helt ok, men det real deal må dere nok til Patong for. Dere har ikke vurdert å bo på flere hoteller? Jeg vil tro dere kunne ha kost dere kjempemasse på den måten, som fire single gutter uten noe særlig av forpliktelser. Å bodd en natt på Phi Phi for eksempel, ville nok bydd på mange flotte opplevelser. Men så ser jeg at det kanskje blir mye styr, og at det kanskje er best og mest praktisk å ha én "base" å forholde seg til. Kommer også litt an på hvilken type uteliv dere vil ha, om det er vill raving rundt på dansegulvet, halvveis dritings og med tre thaidamer klengende rundt nakken, dra til Patong. Men om et par øl, fotballkamp og billiard er tingen, dra til Kata. Vær dog obs på at mange utesteder i Kata stenger få timer etter midnatt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Bodde på Kata og skulle ut og dykke på Similan. Da må man dra svært tidlig. Vi satt på en tuk-tuk for å komme til båten lenger nord. Patong kjørte vi gjennom ca. 5 om morgenen. Der var de fremdeles desperat diskumusikk og desperat jakt rundt barene og de som var der var sikkert like trøtte som oss. Dykkerne på tuk-tuk-en satt bare stille og så på da vi kjørte gjennom dyrehagen. To helt forskjellige verdener, et skikkelig "moment of zen". Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Kommer også litt an på hvilken type uteliv dere vil ha, om det er vill raving rundt på dansegulvet, halvveis dritings og med tre thaidamer klengende rundt nakken, dra til Patong. Men om et par øl, fotballkamp og billiard er tingen, dra til Kata. Vi ønsker en mellomting mellom det der! hehe. Det er det som er greia. Så vi greier ikke å bestemme oss! Vi har konferansesamtale nå på Skype, men vi aner ikke hva vi skal velge... uff... Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Okay, nå har vi funnet et nytt sted! Har hørt det er perfekt med uteliv, natur, utflukter, strender, dykkeemuligheter og ALT! Stedet heter koh samui. Det er en øy. Noen som har erfaring med det stedet? Tusen takk igjen for alle svar! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Snakket med noen som nylig var der og de sa de likte seg mye bedre i Kho Tao litt lengere nord. Det ble litt mye stress og mas for dem på Kho Samui. De var rundt 20 år, men folk er jo forskjellige. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Hmm okay. Men var de der for å slappe av da eller? Var det jenter eller gutter? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Et par. Var ikke primært ute etter party. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå