k-h-s Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg ønsker meg bærebar pc til konfen. For rundt 1/2 år siden var jeg nesten helt sikker på å kjøpe stasjonær pc. Men det er borte nå. Jeg er mye på nettet,og spiller litt spill. Ikke mye, så ikke en gaming pc direkte, men den må klare å kjøre alle Battlefield spillene, Call of duty 4og5. På helt grei grafikk uten lagg. Så et skjermkort som kan spilles på. Siden jeg driver med mye på en gang på en pc tror jeg det er ganske viktig med litt mye ram. 3-4gb. Og får å få utnyttet det må jeg jo så klart ha 64bit? (eller tar jeg feil) Og en passe stek prosesor. Driver ofte med både litt bilderedigering,hører på musikk og er på nettet samtidig.Så ca 2ghz? Hardisken må ikke være så altfor liten. Minimum 220gb. Har mye musikk,bilder og filmer. Størelsen bryr jeg meg ikke noe om. Bare den ikke er liten. Kan være så stor den vil siden den kommer ikke til å bli flytta så altfor mye rundt. Ikke mindere en 15,4 tommer, helst større. Prisen burde ikke oversige 11 000 - 12 000 syntes jeg. Men en 7 000 - 10 000 tror jeg er riktig pris for meg. Siden dette er et konf ønske ønsker mamma og pappa noen konkrete pcer. Kan dere hjelpe meg? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Så det var noen ting til jeg kunne legge til : Wlan, men det er vell nesten uansett på disse pcene? Web kamera kunne kanskje vært kjekt, men er ikke et must. Det samme med bluetooth. Bluray leser er noe jeg gjærne kunne tenkt meg. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Alle laptoper i dag har WLAN, stort sett alle har innebygd webcam, så det er ikke noem problem. Du vil ha en bærbar som er god nok til å spille CoD4 og CoD5 på med grei grafikk. Tja, det er jo en del på markedet av dem da. Kan jo si at denne Toshiba Satelite A500 er en bra laptop. Den har en Intel Core 2 Duo 2,53 GHz CPU, 320 GB hard disk, 4GB minne pluss en veldig bra skjerm på 16", bra skjermkort, HD 4650 og sannsynligvis de beste høytalerne som er tilgjengelig for laptop, Harman Kardon. Har selv hatt en Toshiba og kvaliteten på den jeg hadde var helt topp, og lyden utrolig bra. I tillegg kan du velge om du vil ha 32-bit eller 64-bit Vista som OS. Her har du en HP Pavilion dv7 som heller ikke er verst. Den har 2 x 500GB hard disker, samme skjermkort, du ser resten selv. Så har du en Acer Aspire 5935G med 15,6" skjerm. Denne har 4 GB DDR3 minne i motsetning til de andre to som har DDR2 minne. Så har du en Asus M60Vp som stort sett har det du ber om, inkludert Blu-Ray, med da er prisen nesten 13 000,- kr. Deretter en HP Pavilion HDX16-1350 som også har Blu-Ray, men skjermkortet er vel ikke så mye å rope hurra for da. Den kommer med Vista Home Premium 64-bit som OS. Sikkert flere som har gode forslag om bærbare her. Dette var bare mitt bidrag. Endret 18. august 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Den thosibian hadde svensk tastatur, noe som jeg ikke ønsker. Skal være norsk. Litt lav oppløsning på skjermen på den HP Pavilion dv7? Bare 1600 x 900 Den asus pcen var ikke dum nei. Men kanskje litt dyr. Noe som har nesten likt men noen lapper mindere? Takk for tips. Noen andre? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Er det sånn at hvis jeg kjøper en med 4gb ram. Får jeg brukt alle 4 hvis det er med Microsoft Windows Vista Home Premium. Eksempel: Kjøper jeg ASUS M60Vp 16"WXGA Får jeg da brukt alle de 4gb ram? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg har 4GB RAM på min laptop, og PC'en utnytter omlag 3.5 av dem. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Jeg kom over en dell XPS 1640 . Kunne konfigurere litt og kom fremm til dette: Intel® Core™ 2 Duo P8600-prosessor (2,40 GHz, 3 MB, 1066 MHz) redigere OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Norsk redigere MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 9.0 - norsk redigere Anbefalt av Dell Microsoft® Office 2007 Home and Student/ Norsk - Microsoft® Word, Excel, OneNote, PowerPoint Den viktigste programvarepakken for hjemmebrukere – inkludert Word, Excel, PowerPoint og OneNote Upgrade to Microsoft® Office 2007 Home and Student - norsk [legg til 640.00 kr eller 33,-/måned-1] KUNDESTØTTETJENESTER 1 års Premium Warranty Support redigere LCD Black Leather back cover : 15.6" (inch) Truelife 720p HD WLED Edge to Edge Display redigere MINNE 4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048] redigere Anbefalt av Dell 6144 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [1 x 2048 + 1 x 4096] Å øke minnekapasiteten er en enkel måte å heve ytelsen på Upgrade to 6144 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [1 x 2048 + 1 x 4096] [legg til 4,380.00 kr eller 225,-/måned-1] HARDDISK 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive redigere GRAFIKKORT 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card redigere OPTISK(E) STASJON(ER) Innebygd Blu-ray-ROM kombistasjon med innstikksplass (leser Blu-ray, DVD og CD, brenner DVD og CD), med programvare redigere PRIMÆRBATTERI Primært 6-cellers litiumionbatteri (56 Wh) redigere TV-TUNER OG FJERNKONTROLL Ikke integrert TV-tuner (MLK-base) redigere Tilbehør SIKKERHETSPROGRAMVARE Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk redigere Anbefalt av Dell ADVARSEL!Du har ikke valgt sikkerhetsbeskyttelse for den nye Dell-maskinen. Få McAfee SecurityCenter forhåndsinstallert – nå fra EUR 25! Spar opptil 50 % når du kjøper McAfee direkte fra Dell. Upgrade to McAfee® Security Centre - 15 Month Protection - Norwegian [legg til 304.00 kr eller 15,-/måned-1] BÆREVESKER No Carry Case redigere BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-modul redigere TRÅDLØS TILKOBLING Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) halvt minikort redigere Tjenester og Programvare DÆKNING AF HÆNDELIGE UHELD Ingen Accidental Damage Support redigere ONLINE DATA BACKUP DataSafe online sikkerhetskopiering av 2 GB i 1 år redigere Også inkludert i ditt system Gedis Bundle-referanse N08X1601 Bestillingsinformasjon Studio XPS 16 Order - Norway Leveringsdokumenter Norwegian - Documentation Studio XPS 16 DataSafe Datasafe Local 2.0 Basic Dell mediepakke for system Studio XPS 16 Resource DVD (Diagnostic & Drivers) Strømforsyning 90W AC Adaptor Kabel 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European Tastatur Internal Norwegian Qwerty Keyboard Standard garanti 1 Year Premium Warranty Support Kamera Innebygd kamera med 2,0 megapiksler og programvare for ansiktsgjenkjenning Merkelapper Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo Burde jeg ta den XPS 1640? Konfigurere noe annet? Endret 18. august 2009 av k-h-s Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 XPS 1640 ser meget bra ut, kraftig skjermkort, rask harddisk osv osv. Og Dell har normalt sett godt over snitt byggekvalitet/service. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det er en meget bra laptop den XPS 1640en. Har selv en XPS M1730 og er veldig godt fornøyd med den. Og Dell har en god service etter min mening. Ville ha satset på den ja. Litt off topic. Den ene hard disken feilet så jeg ringte Dell kundestøtte og forklarte problemet. De ba meg kjøre diagnose programmet som ikke ga noe klart svart, men Intel Matrix Storage Manager påstå at disken var i dårlig stand. Dell ringte meg tilbake og spurte hvordan det gikk, jeg fortalte hva Matrix Storage Manager påstå, dette var på tirsdag ettermiddag. På onsdag morgen stod en DHL fyr og tråkket ned dørsterskel med ny hard disk. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Da lir det dell XPS 1640 jeg setter til mamma og pappa. Hva burde jeg ta med, hva burde jeg ikke ta med? Har antivirus linsens, så ikke det. Og heller ikke noe office. Men noen andre komponenter jeg burde ta? Hvilket nettverks kort? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Da lir det dell XPS 1640 jeg setter til mamma og pappa. Hva burde jeg ta med, hva burde jeg ikke ta med? Har antivirus linsens, så ikke det. Og heller ikke noe office. Men noen andre komponenter jeg burde ta? Hvilket nettverks kort? Nettverkskort trenger du ikke tenke på. Alle større laptoper har innebygd nerttverkskort. Har du tenkt å bruke laptopen mye til skolearbeid og slikt, kan det være en fordel å ta med Microsoft Office 2007 Home & Student Edition. Anitvirus, tja, Dell tilbyr jo McAfee da, jeg har det installert selv om det ikke er verdens beste antivirus/firewall program. Finnes mange gode gratis antivirus programmer slike som AVG og Avira. Brannmur har du Online Armor som er veldig bra, Zonealarm og mange flere. Hva mer du skulle ta med er vanskelig å si. Jo mer du legger til, jo dyrere blir laptopen. Men som sagt, det kan være en fordel å legge til Office 2007 selv om Works dekker en del av slikt arbeid da. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Har office pakka med lisenser ledige. Og panda antivirus med lisns ledig. Så da trenger jeg vell ikke det? Bare ta legge in det jeg alt har? men er 2 type nettverkskort på dell sin side. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Har du både Office og Panda Antivirus lisens trenger du ikke det nei. Da er det bare å installere alt du har når du får laptopen. Det nettverkskortet, Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) halvt minikort som er inkludert i prisen er godt nok det, det andre kortet er kanskje litt bedre ettersom det koster 160 kr ekstra. Men normalt skal du greie deg fint med det som kommer som standard. Jeg har ikke noe problemer med trådløs tilkobling med min XPS M1730 og den har standard kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå