Gå til innhold

hva er et brukt 8800GTX kort verdt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville aldri betalt mer en 500, med er du heldig kan du få 7-800, muligens opp mot 1000kr for det.

ok 500 - 1000 for kortet altså...., tenker jeg legger meg på 800 kr grunnet liten driftstid samt at det aldri har vært klokket.

MEN, det skal sies at det er moddet med Thermalright GPU-kjøler "HR-03 PLUS" nypris 475kr samt at jeg er villig til å legge ved 1 stk splonk ny Noctua NF-B9 1600RPM 7-17 dB(A) 92x92x25 mm (169kr) , som passer perfekt på kjøleren.

800 for kortet

250 for kjøler

og 150 for vifte

...synes 1200 kr eks porto (kr 135) virker som en knakende god deal, eller hva?

Muligens kr 1000 vil reultere i raskere avgjørelse for de som kanskje er interessert.

Ser noen kort til salgs på bruktmarkedet fra 700 -> 1000kr, men med den dårlige og bråkete stock-kjøleren. Med ettermontert HR-03 kjøler ramlet idle temp ned på 45c og aldri mer en 65-67c på load, avhengig av viftehastighet og ambient temp såklart.

Noctua NF-B9 1600RPM 7-17 dB(A) 92x92x25 er også meget stillegående sett med tanke på kjøleevne.

Ville egentlig ta vare på det til bruk i stue-pc men må kvitte meg med det,

har 3x285GTX/SLI OC @ 680 som roper: vann vannnnn vannnnnnnnnn, og slikt koster ;)

Endret av flu
Lenke til kommentar

400 kr er etter min mening lite, da han har av den beste kjøleren på markedet påmontert, samt en bra vifte. Har samme kjøleren på mitt EVGA 8800GTX selv. Kortet er klokket fra fabrikk, og jeg har faktisk ikke klokket det yterligere selv, men med den kjøleren er det lydløst og kjølig.

For noen betyr ikke den tredjeparts kjøleren noen verdens ting, da de durer på med stekeovns temperatur og lar det stå til med motoren klar for take off :)

Mitt råd er å demontere kjøleren og selge den utenom. 500 for kortet med orginalkjøler, 250 kr for kjøleren uten vifte. Dette pga at det er vanskelig å påstå noe slitasje på en kjøler.

8800GTX er faktisk en aning undervurdert i dag, da det kommer til ytelse, men det som taler imot, er feks ATI 4850 demokort til under 700 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...