MrBBs Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Hei, Kjøpte eit sett til med corsair dominator 8500 ram, slik at eg skulle kjøre 4gig. Etter å ha instalert de 2 brikkene fik eg ikkje skjermbilde, tok ut den ene, da funket dette fint; til en viss grad! Etter å logga inn i win. gikk ting strålende, startet cod4, vt. og startet å spille slik som før, etter en tid fikk eg bluescreen! dette skjedde et par ganger. synest det var veldi rart siden maskinen køyrte 100% stabilt med den gamle overklokken.. da minnet kjørde 1000mhz 5-5-5-15, minnet skal takle 1066 så forsto meg ikkje noke serlig på det. Deretter sette eg alt til stock (som om det skulle ha noke å seie for minnet). startet cod4 og vt igjen (samme natt), da endte det opp med att bilde frøs av en eller annen grunn, noke som får meg virker som defekt minne (med det 2 gamle og en av de nye brikkene.) restertet, etter det funket alt fint; inntil: Maskinen klikket (dvs i mitt vokabular:) att maskinen endret på grafikk (fargene ble skarpere) eg quitta cod via taskmanager, da låste dataen seg helt. noke som resulterte i att eg var 100% nødt å holde inne startknappen eller slå av strømforsyningen. Etter å logga windows såg windowsen ut som win95, kommer opp: Filen eller mappen C:\WINDOWS er skadet og uleselig. Kjør chkdisk. Starter "kjør" skriver inn chkdisk og ingenting skjer, adder .exe og ingenting skjer. Manskinen fungerer helt fint nå som eg tok ut de nye minnet, utenom att window's er ødelagt. Så spørsmålet er: Har eg krav på nytt minne? (ja, nesten helt sikker.) Har eg krav på ny windows lisens også? siden minnet ødela windowsen min?? Mvh. Oddbjørn Endret 17. august 2009 av MrBBs Lenke til kommentar
JAH Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Minne er jo greit.Garanti, men ny lisens pga hardware feil tviler jeg på. Men hvor skal du ha en ny lisens?Du må vel bare installere alt på nytt Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Minne er jo greit.Garanti,men ny lisens pga hardware feil tviler jeg på. Men hvor skal du ha en ny lisens?Du må vel bare installere alt på nytt Vel, windows lisenser koster en del, og får å instalere på nytt trenger eg en gyldig lisenskode.. som ikkje er brukt.. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Tja...en lisensnøkkel pleier jo å følge med windows når du kjøper det. Hvis ikke du har en bandittversjon da.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå