KarmaZ Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei! Jeg har nettopp fått meg Canal+ og lurer på om jeg kan få sett feks. fotballkamper i HD kvalitet. Har RiksTV og standard mottaker. Har hørt at hvis kampen sendes i HD kvalitet så kan jeg bare benytte HDMI kabel fra mottaker og til tv, også får jeg HD kvaliteten...? Lenke til kommentar
unified86 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Koble sammen en HDReady eller FULLHD Tv og HD dekoder med HDMI så er du i gang. Det er nødvendig at kilden også er i HD, slik som du sier. Endret 17. august 2009 av unified86 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 RiksTV sender ikke mye HD enda. http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/For-de...mer-info-om-TV/ Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei! Jeg har nettopp fått meg Canal+ og lurer på om jeg kan få sett feks. fotballkamper i HD kvalitet. Har RiksTV og standard mottaker. Har hørt at hvis kampen sendes i HD kvalitet så kan jeg bare benytte HDMI kabel fra mottaker og til tv, også får jeg HD kvaliteten...? Nei du får ikke sett Premier League i HD kvalitet på RiksTV. Grunnen er at CANAL+SPORT HDikke sender på RiksTV. Det er kun Canal Digital og GET som sender Canal+Sport HD. Derimot så kan du se Canal+Sport 1 på RiksTV som sender kampene i SD format (ikke HD kvalitet). På satellitt,iptv og kabeltv sendes også Canal+Sport 2 og Canal+ Sport Extra slik at man kan velge mellom 3 forskjellige Premier League kamper i SD kvalitet kl. 16 på Lørdag. RiksTV er alene om å sende TV2 HD. TV2 HD sender en Tippeliga kamp i HD hver søndag kl. 20 når det er fotballrunde. Lenke til kommentar
silversky Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hei! Jeg har nettopp fått meg Canal+ og lurer på om jeg kan få sett feks. fotballkamper i HD kvalitet. Har RiksTV og standard mottaker. Har hørt at hvis kampen sendes i HD kvalitet så kan jeg bare benytte HDMI kabel fra mottaker og til tv, også får jeg HD kvaliteten...? Nei du får ikke sett Premier League i HD kvalitet på RiksTV. Grunnen er at CANAL+SPORT HDikke sender på RiksTV. Det er kun Canal Digital og GET som sender Canal+Sport HD. Derimot så kan du se Canal+Sport 1 på RiksTV som sender kampene i SD format (ikke HD kvalitet). På satellitt,iptv og kabeltv sendes også Canal+Sport 2 og Canal+ Sport Extra slik at man kan velge mellom 3 forskjellige Premier League kamper i SD kvalitet kl. 16 på Lørdag. RiksTV er alene om å sende TV2 HD. TV2 HD sender en Tippeliga kamp i HD hver søndag kl. 20 når det er fotballrunde. Se følgende artikkel: Ingen HD i Bakkenettet http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle3268243.ece TV2 vil forøvrig sende enkelte programmer i HD kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå