Nesnitram Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Kan det at jeg har tics gi meg noen fordeler på skolen? Jeg har lest at personer med tourette syndrom eller tics skal unngå situasjoner der man kan få angst, som ved presentasjoner. Dessuten burde jeg kunne få lengere tid på prøver ettersom personer med tourette syndrom eller tics kan ha vanskeligere for å konsentrere seg. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Vil anbefale deg å snakke med en veileder eller helsesøster på skolen, samt med de som har med utdanning i kommunen/fylket (avhengig av hvilken skole du går på (barne/ungdomsskole=kommune, mens videregående = fylke)). Hvis du er over VGS, dvs Høgskole, Universitet osv må du nesten snakke med de der. Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Vil anbefale deg å snakke med en veileder eller helsesøster på skolen, samt med de som har med utdanning i kommunen/fylket (avhengig av hvilken skole du går på (barne/ungdomsskole=kommune, mens videregående = fylke)). Hvis du er over VGS, dvs Høgskole, Universitet osv må du nesten snakke med de der. Jeg går i 10 klasse på ungdomsskolen. Skal snakke med helsesøster på skolen i morgen, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå