Gå til innhold

lovlig nedlasting av kjøpt spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det er en rip trenger ikke bety noe særlig, men i dette tilfellet har trådstarter en original kopi og dermed sannsynligvis en originalnøkkel til spillet, ergo er det kun i det nevnte spesialtilfellet at onlinespilling ikke vil fungere.

Lenke til kommentar

Håper jeg ikke blir bannet men kan forklare hvorfor

 

Det vil ikke fungere med nocdcrack på grunn av en beskyttelse i spillet, det finnes mennesker som har gjort slik at man kan modde serveren sin slik at det er mulig men da får man et begrenset antal servere og det er kjipt. Det er få spill som har slikt også. Eventuelt kunne du emulere cdn men jeg tror det ville gått dårlig også siden keyen er spesialtilpasset cdn med en haug algoritmer og dette klarer ikke en gang de som prøver å kopiere programmet som generer nøklene å finne. Det lengste de kommer til er at du kan spille singleplayer, men du får invalid key eller banned key eller noe lignende i spill når du prøver i multiplyer.

 

Dette inlegget er mer på kanten enn noe annet jeg har skrevet så jeg sender en melding til en moderator

Lenke til kommentar
At det er en rip trenger ikke bety noe særlig, men i dette tilfellet har trådstarter en original kopi og dermed sannsynligvis en originalnøkkel til spillet, ergo er det kun i det nevnte spesialtilfellet at onlinespilling ikke vil fungere.

:yes::yes::yes:

Det er jo lov til å ta en personlig backup av spill.

Er logisk at hvis du eier det bør du jo få lov til det, hvis du leser på gamecopyworld.com sier de oxo at crackene skal bare brukes til backup (er ikke sikkert loven er lik i norge da) :shrug:

Lenke til kommentar
Håper jeg ikke blir bannet men kan forklare hvorfor

 

Det vil ikke fungere med nocdcrack på grunn av en beskyttelse i spillet, det finnes mennesker som har gjort slik at man kan modde serveren sin slik at det er mulig men da får man et begrenset antal servere og det er kjipt. Det er få spill som har slikt også. Eventuelt kunne du emulere cdn men jeg tror det ville gått dårlig også siden keyen er spesialtilpasset cdn med en haug algoritmer og dette klarer ikke en gang de som prøver å kopiere programmet som generer nøklene å finne. Det lengste de kommer til er at du kan spille singleplayer, men du får invalid key eller banned key eller noe lignende i spill når du prøver i multiplyer.

 

Dette inlegget er mer på kanten enn noe annet jeg har skrevet så jeg sender en melding til en moderator

 

du har da ingen stemme rett. har nokk sett deg på en Cracked server på Desert Combat via DC++ Vikings.

 

Synes virkelig ikke sånne innlegg bør stenges. Han bør få lov å laste ned den vist han har orginal cdkey!!!! jizez

Lenke til kommentar
men jeg kan jo ikke bruke en nocd crack viss jeg ikke får lagt inn spillet...

 

men er det lovlig å laste ned en kopi som vanligvis er ulovlig når jeg egentlig har kjøpt spillet? noen som vet?

Ja

 

Du har rett til å bruke spillet, og hvorvidt CDen er ødelagt er irrelevant. Ingen kan påstå at du bryter loven hvis du laster ned et program du allerede har rettighetene til å bruke! Husk bare å bruke den "originale" serial-keyen slik at du kan spille på internett.

Lenke til kommentar
men jeg kan jo ikke bruke en nocd crack viss jeg ikke får lagt inn spillet...

 

men er det lovlig å laste ned en kopi som vanligvis er ulovlig når jeg egentlig har kjøpt spillet? noen som vet?

Ja

 

Du har rett til å bruke spillet, og hvorvidt CDen er ødelagt er irrelevant. Ingen kan påstå at du bryter loven hvis du laster ned et program du allerede har rettighetene til å bruke! Husk bare å bruke den "originale" serial-keyen slik at du kan spille på internett.

 

jepp, man har kjøpt programmet og dermed en lisens, om du herper cd'n så har du jo cd key og kan laste det ned lovlig og bruke det med din kjøpte cdkey.

Lenke til kommentar

For å si det på en annen måte; du har ikke kjøpt programmet, men retten til å bruke det.

Av 400 kroner du betalte går kanskje 50,- til å betale selve esken, cd'n og manualen mens resten går til lisensen og retten til å bruke programmet. Da er det jo samme f*** hvor du får programmet fra. Du har betalt i dyre dommer for å bruke det, og det er det

Lenke til kommentar

Dette er enkelt å svare på....

 

...les den idiotiske jæ*** fo** juridiske våset som alltid følger med programmer. Jeg vet at de er på 100 sider, men der står det hva du kan og ikke kan. ( de skal jo alltid trakkasere de svake gruppene i samfunnet, som f.eks forbrukere )

 

..Eller send mail til produsenten/distributøren og spør....for det er ikke "one method fits all" opplegg. Noen godtar forskjellige ting.

 

Rent praktisk så er det ikke noe problem, dvs får du spillt det så er det ok. Siden du har kvittering på kjøp av varen så har de ingenting de skulle ha sagt. Hadde norge hatt EU lov, eller USA lov, så hadde jo crack og no-cd patcher vært forbudt...siden de har til hensikt å omgå beskyttelse...

 

...bare bruk det du, men siden du har kvitering så har du vel mulighet til å få en ny orginal billigt ( måtte jo koste penger )....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...