Gå til innhold

Sykkelrulle - VR-rulle


LeMond

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, da må du nok ha en 2 skjerms løsning eller noe. Jeg ser av og til serier om vinteren om jeg sykler inne på rulle, men pass på, ikke stopp å sykle, da kommer det opp "pause" på skjermen, fordi du ikke trør:P Ganske flott også om du har pulsbelte, fordi den boksen som følger med rulla, den oppfatter beltet, vips så har du pulsen også på skjermen!

Lenke til kommentar
Vel, må bare være en rulle man kan koble til pc'en, slik som I-Magic, I-Fortius, altså, en VR rulle.

Har sikkert komt noen nye modeller ut siden jeg kjøpte.

Oki. For det jeg fikk beskjed om fra en lokal sportsbutikk av at man måtte ha en slik man kunne sykkle mot andre på nett for at det vile fungere med slik dvd og en slik sak for og koble til styre for og få til og svinge.

 

Men er det noen som vet om en nettbutikk som selger slike billig?

Har sett priser opp til 8000 kr. Og det blir litt ille og bruke så pass mye kr når jeg nettopp har kjøpt nye hjulsett til 15000 kr. Så pengboken er litt skrapet. hehe

Lenke til kommentar

Hm, skeptisk til den butikkduden:P Altså, for å sykle til dvd'er(video) så trengs det kun rulle, for å sykle i VR(virtual reality) modus, så trengs det ikke mer enn rulla, MEN om du vil svinge selv, så er sånn styre ting å foretrekke. Med rulla så får man med sånn til å feste på styre. Vil du spille online, så må du kanskje ha en ny boks på styret, kommer helt ann på hvilken modell det er. Hvilken modell ser du på?

 

I-Fortius - ca. 6800 kr

I-Magic - ca. 4500 kr

multiplayer(med styreenhet, multiplayer og fortius) - ca. 7600 kr

 

oida, 15 000 kr på hjul? hvilke ble det?

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett på de ulike modellene enda. Skal ta og se på det når jeg kommer hjem.

 

Men så hvis jeg kjøper meg en slik I-Magic så kan jeg sykkle i VR?

Trenger ikke noe mulitplayer sak. Trenger kun en sånn at når jeg sykkler med dvd i og det er oppoverbakke så blir det tyngre og sykkle osv. Slik at man får det mer morsomt og variert.

 

Foresten, noen dvd løyper dere har å anbefale?

 

Hjulene er sånn spesialaget. Alt i carbon ( ikke noe alu eller annet) laget av en kjenning. Så får vi se om det funker. Men de er værtfall jævelsk lette og føles meget bra ut.

 

Men har jo ikke noe mulighet og stramme eikere da det ikke er noen. Men vi satser på at hjulet aldri vil slå seg, slik at det blir nødvendig.

 

Kan prøve og legge ut bilder av de ettervært.

Men først skal de prøves. hehe

 

Men hvor får jeg kjøpt den I-Magic med styre pinne sak?

Endret av tja_
Lenke til kommentar

Hørtes interesant ut, legg ut bilder:P

 

ser at bikeshop.no har noe, men vet ikke om de har det på lager.

 

Det finnes et par forskjellige trenings moduser, vr, video(sykler til ekte bilde(video)), og catalyst(grafer). du kan lage grafer eller treningsprogram selv.

 

Jeg bruker selv bare det som fulgte med, men på video modusen kjøpte jeg Alp D'Huez(?) og milan san remo.

 

Er forskjell på magic og fortius da, er motor med på fortiusen slik at nedoverbakker simuleres en del bedre.

Lenke til kommentar

så med magic så kan jeg kjøpe slike dvd'er og sykkle mot de. Altså er det oppoverbakke på dvd'en er det mer motstand.

Og sykkler jeg fort så får dvd'en fort, og sykkler jeg sakte går den sakte. Har jeg fått med meg dette riktig? :p

 

For en ting er jo om det blir lettere eller tyngre i opp og nedoverbakker, men jævelsk teit hvis filmen skal fortsette og snurre selv om man selv har stoppet opp og gått for og piss litt blod etter 5 timer sykkling i strekk :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...