Gå til innhold

Hvorfor ødelegger Norsk Tipping?

Goliath

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS
Vil bare tilføye en morsom effekt av dette ringefeonomenet. Siden alle vet at Norsk tipping ringer de som har 7 rette før sendingen så ser vi et kjempemessig frafall av tvtittere rett etter den 6 ballen/tallet er trukket:

471310.jpeg

Tvtitterantallet holder seg relativt stabilt frem mot den 6 ballen (siden det er det som er spennende for tvtipperne), har du ikke fått en telefon er det bare 6 riktige du kan oppnå. Effekten av dette er tydelig. Etter det 6 tallet skrur så og si alle av (noen switcher dog tilbake for å se på tilleggsballtallene)

M.a.o. Alle som har seks rette, har de seks første tallene, altså den samme rekka. Er det samme med de som har fem rette? At de alle har de fem første tallene? Hva med fire pluss en. Fire første tallene samt første tillegg? Da trenger dem jo strengt tatt ikke trekke flere enn ett tillegg.

Interessant dette...

Svar på den, Nesebrus. Bra poeng forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svar på den, Nesebrus. Bra poeng forresten.

Det er ikke så lett for alle å forstå statistikk, men tror dere skjønner det bedre hvis dere ser hvordan vinnerne prosentvis er delt opp og husk at når de ikke vinner så skrur de ofte på en annen kanal (slår av tven)

la meg illustrere:

se på dette kakediagrammet:

474733.jpeg

(fra norsk tipping) (prosentvis vinnerfordeling)

Lenke til kommentar
Ser ikke helt logikken din.

la meg illustrere ytterligere:

Det første kundebehandleren i Norsk Tipping gjør for å overbevise vinneren om at han faktisk er en vinner er å få han til å finne frem spillerkort, kupong og en soda for så å sjekke den opp i mot tekst tv eller internett.

illustrasjon: (ikke en ekte telefonsamtale)

Ring Ring

Vinner: ok du ringer

Norsk Tipping: Finn frem spillerkort og kupong

Vinner: ok

Norsk Tipping: finn frem text tv

Norsk Tipping: vent til etter trekningen blir sendt da vil du se at du har vunnet (gratulerer)

Slik blir vinneren overbevist

det er vel ingen som når de blir oppringt svarer med "ok du ringer". Naboen ringer meg og jeg svarer "ok du ringer".. ????? hva skal han svare da? "ehm, ja det vet jeg, men hvem snakker jeg med?" :p

Nesebrus, man får ikke spilt uregistrert lengre. Enkelt og greit. Vinner du så er premien din.

hvordan skulle de ringt meg hvis det var mulig å spille uregistrert? (og jeg spilte uregistrert?) :ohmy:

Enkelt og greit. Det kan de ikke :ohmy:

de bruker gps og søker opp nærmeste telefon som kan ringes til og spør etter å få snakke med spillekupongen

Lenke til kommentar

Jeg blir litt forbannet når folk diskrediterer Nesebrus' statistikker uten videre. Er dere ikke klar over at det faktisk er svært enkelt å vinne i vikinglotto (statistisk sett), men at folk flest sjelden krever sine premier? Sjansen for å vinne over en million er faktisk mer enn 1,4 x 10e-30, og dere bare ler av argumentene? 

Norsk Tipping: OK, jeg ringer deg.

Tippekunden: ??? (dette er en av de som ikke tror på Hans majestet kongens garde, men som likevel spiller lotto)

Norsk Tipping: Har du sett på TV i det siste?

Jeg: Har ikke TV. Bare dritt på den likevel.

Nesebrus: Har du sett statistikken? Jeg har fine grafer

Norsk Tipping: Hvem er du?

Jeg: Hva skjer? Jeg har ikke spilt Lotto. Lotto er for dumt. Det er bedre å satse pengene på eiendom. Leie ut hybler og sånn.

Norsk Tipping: OK.

Nesebrus: Hva skjer?

Jeg: Legger på.

Norsk tipping: Gliser i skjegget.

Nesebrus: Skriver et innlegg på diskusjon.no

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmmm...

H80 - Tror kanskje du har litt feil informasjon. I dag er det faktisk ikke nødvendig for Norsk Tipping å ringe først, for alle MÅ være registrert. Da er det jo en grei sak for Norsk Tipping å ringe til den det gjelder, ETTER sendingen. Og dessuten får du pengene automatisk uansett.

Eksempel (og dette skjedde faktisk med meg): Pengene du vinner kommer direkte inn på spillkontoen din (tippekortet). Hvis de ikke blir tatt ut fra spillkontoen før slutten av året, overføres pengene rett til bankkontoen din.

Dette gjelder bare premier under 10 000 kroner. Er premien over 10 000 blir den overført direkte til bankkontoen din fra Norsk Tipping.

Endret av Nickie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...