The Ghost Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Har 3stk 24" på 1920x1080pixler med HDMI, DVI-D og analog inngang. Er det noen forskjell på bilde kvaliteten på HDMI vs. DVI-D ? Skjermene kom nemlig kun med VGA kabel så skal kjøpe nye kabler og da blir det like dyrt/billig om jeg kjøper DVI-D eller HDMI kabler. Kom gjerne med noen hardefakta ikke bare eks. HDMI er bedre fordi det er nyere eller noe sånt Lenke til kommentar
JAH Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Spiller ingen roll hvem du velger.Eneste er at HDMI støtter lyd Endret 17. august 2009 av janaha Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 HDMI støtter lyd Already know that Men siden det er 0% forskjell på bildekvaliteten mellom de 2 så blir det nok DVI-D Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Har ikke forsøkt HDMI selv, men har mistanke om at en HDMI inngang brukes som TV signal mens DVI inngang brukes som data signal. Dvs de håndteres ikke likt av skjermen. TV innganger skaleres og har lavere båndbredde. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Vel den gamle skjermen min Lg L246WH hadde komponent, VGA og HDMI inngang, altså ingen DVI inngang. Der brukte jeg HDMI inngangen og merken ingen skallerings greier, alt funket om normalt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Fant et eksempel på en som har opplevd akkurat det jeg nevnte: ...when I connect the monitor using a DVI cable, everything is fine. But if I replace the DVI cable with an HDMI cable and the DVI/HDMI adapter that came with the video card, the image is larger than the screen. http://www.tomshardware.com/forum/268350-33-hdmi-image-large Her er en annen diskusjon: This is true. Using HDMI vs DVI may also effect scaling, over/underscan, sharpening, and/or other settings with undesirable results, depending on the display. http://techreport.com/forums/viewtopic.php...77&p=956793 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå