O3K Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det blir vel akkurat som det var før vi var født. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Tenk deg at du er død, hvordan vil ting være? Det vil ikke være svart slik som illustrasjonen, for hjernen din vil ikke oppfatte svart. Det vil ikke være en søvn, for du kan ikke drømme eller være i tankene. Kanskje vi bare blir borte uten ingenting av ingenting for ingenting oppfattes jo ikke av ingenting. Kanskje vi fungerer som et bit, går fra 1 til 0; men 0 kan også bli til 1. Det er umulig å forestille seg, og er ting umulige så kan de like godt være mulige. Det er det jeg tenker hvertfall. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Tenk deg at du er død, hvordan vil ting være? Det vil ikke være svart slik som illustrasjonen, for hjernen din vil ikke oppfatte svart. Det vil ikke være en søvn, for du kan ikke drømme eller være i tankene. Kanskje vi bare blir borte uten ingenting av ingenting for ingenting oppfattes jo ikke av ingenting. Kanskje vi fungerer som et bit, går fra 1 til 0; men 0 kan også bli til 1. Det er umulig å forestille seg, og er ting umulige så kan de like godt være mulige. Det er det jeg tenker hvertfall. Noe som ikke er (ingenting som du skriver), kan verken være umulig eller mulig. Fordi det ikke finnes. Og hvordan vil du illustrere døden? Tegning av djevelen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Illustrere døden er umulig, for ingenting vil sanse opp noe som helst. Det er nok lenge til jeg dør, så jeg slapper av. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Dersom man går ut fra at tid og rom er uendelig. Blir det ikke da uendelig stor kjangs for at alle atomene vår bevissthet er bygget av en eller annen gang i uendeligheten vil forbinde seg på samme måte som nå; altså at vår bevissthet gjennbygges en gang? Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Har du noen gang sovnet og ikke drømt noe i det hele tatt? Tenk deg at du da aldri våkner opp. Så har du svaret rett i fanget. Får bare håpe at det ikke er slik. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det er nok lenge til jeg dør, så jeg slapper av. Ikke vær for sikker på det For min del tror jeg vi blir født på nytt. Noen sa at "har du følt at du har levd før"? OM noen kan føle det, så er det veldig få betyr ikke at teorien er feil. en ting jeg tenkte på var: kanskje vi går i loop. blir født på nytt og på nytt som samme person. I samme tid som vi levde i før. Kanskje tilogmed deja vu har noe med det å gjøre? Spekulering FTW! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 For min del tror jeg vi blir født på nytt. Noen sa at "har du følt at du har levd før"? OM noen kan føle det, så er det veldig få betyr ikke at teorien er feil. Men hvorfor er det slik at jeg er i mitt første liv mens kompisen min er i sitt tredje? Får det ikke helt til å stemme. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Men hvorfor er det slik at jeg er i mitt første liv mens kompisen min er i sitt tredje? Får det ikke helt til å stemme. Han sniker i køen, den snylteren Lenke til kommentar
MrL Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Skjønner ikke hvordan folk kan tro vi blir født på nytt? Da må/bør det jo være et bestemt antall levende sjeler på jorden, og alle vet jo at det er helt tilfeldig når et menneske dør og blir født, derfor tror ikke jeg dette kan tilknyttes. Når du dør er du "borte", bevisstheten din, altså "deg" er det hjernen din som har laget, når den blir borte blir du og. Trist, men sant tror jeg. Om man så kunne laget et identisk menneske som deg, med akkurat samme grunnlag, samme hukommelser osv, ville kanskje mennesket vært likt deg, men det vil forsatt ikke vært "deg" som hadde styrt dette mennesket. Endret 19. august 2009 av MrLG Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hva om jeg faller og får en hjerneskade? Blir jeg født med downs eller noe? Endless possibilities :3 Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 mitt ego, min identitet - alt jeg er, alt jeg har vært, minnet om menneskene jeg har møtt, elsket og hatet - kommer til å forsvinne, det er jeg ganske sikker på. og jeg tror jeg mister bevisstheten også, men det er jeg ikke like sikker på. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Dersom man går ut fra at tid og rom er uendelig. Blir det ikke da uendelig stor kjangs for at alle atomene vår bevissthet er bygget av en eller annen gang i uendeligheten vil forbinde seg på samme måte som nå; altså at vår bevissthet gjennbygges en gang? det er faktiskt en sentral ide i nietzsches tankegang - eternal recurrence What, if some day or night a demon were to steal after you into your loneliest loneliness and say to you: 'This life as you now live it and have lived it, you will have to live once more and innumerable times more' ... Would you not throw yourself down and gnash your teeth and curse the demon who spoke thus? Or have you once experienced a tremendous moment when you would have answered him: 'You are a god and never have I heard anything more divine' det stemmer dog ikke overens med den virkelige verden, tror jeg. Lenke til kommentar
martia Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg tror man blir borte. Det må jo være superkjipt å bare bli borte, ikkenoe mer.. Men jeg skulle ønske man ble gjenfødt! Det hadde vært kult, men det tror jeg ikke på. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Skjønner ikke hvordan folk kan tro vi blir født på nytt? Da må/bør det jo være et bestemt antall levende sjeler på jorden, og alle vet jo at det er helt tilfeldig når et menneske dør og blir født, derfor tror ikke jeg dette kan tilknyttes. Du må tenke utefor boksen! Hva med dyr, insekter, livsformer på andre planeter? Du kan kanskje bli alt. Jeg velger å stille meg nøytral når det gjelde gjenfødelse, for vi har ingen sjans til å finne sporet av logikken i slike ting. La meg komme med noe ulogisk: Matrix-teorien! Vi er et data-simulert program, kanskje vi blir eksisterende og generert hver gang vi dør. Jeg sier dette fordi dette er AKKURAT like sannsynlig som alt annet... Nettopp fordi vi vet null! Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Jeg tror helt ærlig at man bare blir borte, verken gjennfødt eller til himmelen\helvette. Men jeg håper jo på å få leve videre kanskje i en annen verden, f.eks "himmelen". Men jeg ser bare på det som svært lite sannsynlig, selv om ingen vet helt sikkert hva som skjer. Edit: Jeg tror selfølgelig ikke kroppen bare poff blir borte Endret 20. august 2009 av Applebee Lenke til kommentar
.... Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Noe ganske annet. Uansett... Er du død så "opplever" du (så langt vi kan vite) ingenting. Når man dør får man visstnok noen ekle kroppslige reaksjoner og muligens en hallusinasjon eller to, men så er det slutt. Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Syntes det blir helt feil det fler av dere gjør; å sammenligne døden med søvn eller det å sove. Når man sover så er man i live, man har masse tanker (det at du ikke alltid husker at du har drømt hele natta betyr ikke at man ikke har drømt hele natta) og man responderer på lyd, lukt bevegelser osv. Når du er død så er du død; det er ingen aktivitet i hjernen din lengre. Du er rett og slett like borte som du var før du ble født. Så er spørsmålet om vi er noe mer enn bare kjøtt og blod. Jeg liker tanken at vi er noe mer, men hva slags stilling står jeg i til å kunne påstå noe som helst. Vi vet det jo rett og slett ikke. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 La oss sammenligne døden med narkose istedenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå