-Léon- Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei Har vel egentlig alltid lurt litt på hva folk tror skjer etter man er død. Kommer man til himmelen/helvete, blir man født på nytt eller slutter man bare å eksistere. Selv tror jeg at man blir født på nytt. Tror ikke sånn spesielt på gud og slikt så himmel og helvete er litt så om så i min bok. Hadde vært interessant å hørt hva deres syn er på saken. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Vet ikke. Er umulig å vite dette. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Bevisstheten vår er bare elektrokjemiske signaler og reaksjoner i hjernen, og som kjent slutter den å fungere når man er død. Personligheten, minnene og alt det andre mentale som er bundet til deg vil forsvinne med hjerneaktiviteten. Noen uenige? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg er enig, men gjennom energien som du slipper løs gjennom forråtnelsessprosessen så lever du videre, mat til biller og mark, som er mat til større dyr som er mat til større dyr som igjen hjelper mennesker å leve. På den måten er vi alle en, enhver er en del av alle. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jepp, næringskjeden heter det Men personligheten blir ikke spist, selv om hjernen blir spist Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Vet ikke. Er umulig å vite dette. Ja, er umulig å vite sånn 100% men går an å spekulere i hva man selv tror vil skje. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Heller også til at det bare slutter. Når de elektrokjemiske impulsene i hjernen stopper er det bare slutt. Jeg tror menneskets ofte sterke behov for å vite at bevisstheten på en eller annen måte lever videre etter døden også er en av de sterkeste grunnene til at religion i dag er såpass viktig for veldig mange. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 HeiHar vel egentlig alltid lurt litt på hva folk tror skjer etter man er død. Kommer man til himmelen/helvete, blir man født på nytt eller slutter man bare å eksistere. Selv tror jeg at man blir født på nytt. Tror ikke sånn spesielt på gud og slikt så himmel og helvete er litt så om så i min bok. Hadde vært interessant å hørt hva deres syn er på saken. Når man dør slutter kroppen å fungere; hjerte og hjernen. Det er vel som å sovne, men ikke våkne igjen. Bevisstheten vår er bare elektrokjemiske signaler og reaksjoner i hjernen, og som kjent slutter den å fungere når man er død. Personligheten, minnene og alt det andre mentale som er bundet til deg vil forsvinne med hjerneaktiviteten. Noen uenige? Håper ikke det. ^^ Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Er enig med Cyph og khaff her. Dør du, så "sovner" du inn. That's it, game over. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 jeg tror på resirkulering. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Det er vel mest i Michael Jacksons tilfelle at innholdet tilsier resirulasjon. For wacko jacko blir vel nedsmelting til bildekk det mest naturlige. Lenke til kommentar
Kellu Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg trur at du blir gjenfødt Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg trur at du blir gjenfødt De fleste mennesker mener at de ikke har levd før, men mener du det? Hvis ikke, er alle mennesker i verden i sitt første liv nå? Nei, det går vel ikke, siden vi er 2009 og har resirkulert i flere hundretusen år. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Dere "tror" at man blir født på ny. Hvilke ting er det som tyder på at man blir født på ny? Eller er det bare noe dere drar rett ut av løse lufta? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Dere "tror" at man blir født på ny. Hvilke ting er det som tyder på at man blir født på ny? Eller er det bare noe dere drar rett ut av løse lufta? Det er hva jeg gjorde ^^ Vet egentlig ikke helt hvorfor jeg håper på det Eller tror kanskje jeg ombestemmer meg, håper egentlig at man bare slutter å eksistere. Ja, jeg går for den 'løsningen'. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg tror på det bibelen sier om hva som skjer når vi dør. Vi dør å råtner vekk og vi har ingen bevissthet. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg tror vi sover, uten å våkne og uten å drømme. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Illustrasjon hvordan døden er (som jeg også har vist til i en tidligere tråd): Lenke til kommentar
Kellu Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg trur at du blir gjenfødt De fleste mennesker mener at de ikke har levd før, men mener du det? Hvis ikke, er alle mennesker i verden i sitt første liv nå? Nei, det går vel ikke, siden vi er 2009 og har resirkulert i flere hundretusen år. Liker bare tanken Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Der oppsummerte du vel alt av overtro og religion med tre enkle ord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå