Gå til innhold

Hva tror du skjer når man dør?

Anbefalte innlegg

Hei

Har vel egentlig alltid lurt litt på hva folk tror skjer etter man er død.

Kommer man til himmelen/helvete, blir man født på nytt eller slutter man bare å eksistere.

Selv tror jeg at man blir født på nytt. Tror ikke sånn spesielt på gud og slikt så himmel og helvete er litt så om så i min bok.

Hadde vært interessant å hørt hva deres syn er på saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig, men gjennom energien som du slipper løs gjennom forråtnelsessprosessen så lever du videre, mat til biller og mark, som er mat til større dyr som er mat til større dyr som igjen hjelper mennesker å leve.

På den måten er vi alle en, enhver er en del av alle.

Lenke til kommentar

Heller også til at det bare slutter. Når de elektrokjemiske impulsene i hjernen stopper er det bare slutt. Jeg tror menneskets ofte sterke behov for å vite at bevisstheten på en eller annen måte lever videre etter døden også er en av de sterkeste grunnene til at religion i dag er såpass viktig for veldig mange.

Lenke til kommentar
Hei

Har vel egentlig alltid lurt litt på hva folk tror skjer etter man er død.

Kommer man til himmelen/helvete, blir man født på nytt eller slutter man bare å eksistere.

Selv tror jeg at man blir født på nytt. Tror ikke sånn spesielt på gud og slikt så himmel og helvete er litt så om så i min bok.

Hadde vært interessant å hørt hva deres syn er på saken.

Når man dør slutter kroppen å fungere; hjerte og hjernen. Det er vel som å sovne, men ikke våkne igjen.

Bevisstheten vår er bare elektrokjemiske signaler og reaksjoner i hjernen, og som kjent slutter den å fungere når man er død. Personligheten, minnene og alt det andre mentale som er bundet til deg vil forsvinne med hjerneaktiviteten.

Noen uenige?

Håper ikke det. ^^

Lenke til kommentar
Dere "tror" at man blir født på ny.

Hvilke ting er det som tyder på at man blir født på ny? Eller er det bare noe dere drar rett ut av løse lufta?

Det er hva jeg gjorde ^^

Vet egentlig ikke helt hvorfor jeg håper på det :hmm:

Eller tror kanskje jeg ombestemmer meg, håper egentlig at man bare slutter å eksistere. Ja, jeg går for den 'løsningen'.

Lenke til kommentar
Jeg trur at du blir gjenfødt :)

De fleste mennesker mener at de ikke har levd før, men mener du det? Hvis ikke, er alle mennesker i verden i sitt første liv nå? Nei, det går vel ikke, siden vi er 2009 og har resirkulert i flere hundretusen år.

Liker bare tanken :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...