Gå til innhold

MÅ bruke voks til enhver tid, håret ser idiotisk ut uten. Mulig å få det normalt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke vasker håret vær dag, så vil du få naturlig voks i det.. Da legger håret seg mye lettere. Ellers vil jeg anbefale å få tynne det litt (selv om det ikke så så veldig tykt ut) Alt etter sveis du ønsker, kan du mens håret enda er litt vått. Lage frisyren du ønsker og ta på det lue/caps. Da vil håret legge seg slik, og du trenger myyye mindre mengder voks!

 

Hvilken sveis er det du prøver å kjøre egentlig?

Kjører mange forskjellige varrianter. bruker bare å rufse som f**n mot en side. Ikke sånn at det blir sleik, men bare hinter mot siden.

Bruker enkel liggende sveis ofte på skolen for enkelhets skyld, krever mindere vedlikehold.

 

Dette bildet ble tatt etter skolen nå, så er litt "brukt"

Hår med voks:

http://img403.imageshack.us/i/dsc00359w.jpg/

Du bruker alt for mye voks, gutt. Veien til frelse:

- Kjøp deg en god sjampo og balsam (handle hos frisøren, og spør etter en som passer til din hårtype)

- Kjøp deg en kurant voks (Renati, Sebastian Crude Clay etc.) Bruker selv Crude Clay.

- Bruk mindre voks. En liten dæsj (ikke noen presis måleenhet egentlig) holder i massevis.

- Bruk evt. hårspray etterpå for å oppnå "wet look" og bedre holdbarhet.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke vasker håret vær dag, så vil du få naturlig voks i det.. Da legger håret seg mye lettere. Ellers vil jeg anbefale å få tynne det litt (selv om det ikke så så veldig tykt ut) Alt etter sveis du ønsker, kan du mens håret enda er litt vått. Lage frisyren du ønsker og ta på det lue/caps. Da vil håret legge seg slik, og du trenger myyye mindre mengder voks!

 

Hvilken sveis er det du prøver å kjøre egentlig?

Kjører mange forskjellige varrianter. bruker bare å rufse som f**n mot en side. Ikke sånn at det blir sleik, men bare hinter mot siden.

Bruker enkel liggende sveis ofte på skolen for enkelhets skyld, krever mindere vedlikehold.

 

Dette bildet ble tatt etter skolen nå, så er litt "brukt"

Hår med voks:

http://img403.imageshack.us/i/dsc00359w.jpg/

Du bruker alt for mye voks, gutt. Veien til frelse:

- Kjøp deg en god sjampo og balsam (handle hos frisøren, og spør etter en som passer til din hårtype)

- Kjøp deg en kurant voks (Renati, Sebastian Crude Clay etc.) Bruker selv Crude Clay.

- Bruk mindre voks. En liten dæsj (ikke noen presis måleenhet egentlig) holder i massevis.

- Bruk evt. hårspray etterpå for å oppnå "wet look" og bedre holdbarhet.

 

Tips til en god hårspray? Eventuelt shampoo/balsom hvis det ikke er totalt hårtype basert...

Lenke til kommentar

Dette høres ut som en kombinasjon av problemer. For det første at du kanskje tar håret ditt litt for seriøst. Jeg tror du må instille deg på at naturlig ser best ut, og hvis du ikke liker at det står ut så får du enten klippe det kortere, eller la det vokse lengre.

 

For det andre at du ikke bruker riktig sjampo og balsam. Jeg har funnet ut at hvis jeg vasker håret når jeg dusjer om kvelden, og bruker balsam, ser det kjempefint og naturlig ut dagen etter. Da har håret fått tid til å spre de naturlige oljene fra hodebunnen, samtidig som det gir volum, og gjør at håret faller på plass slik det skal være.

 

Men rett etter at jeg har dusjet så er det skjeldent bra, men nå har jeg redusert voksbruken til de gangene jeg skal ut. Når jeg bare skal være hjemme eller gjøre småtteri så lar jeg håret leve sitt eget liv, og tro meg, etter en god natts søvn uten produkter vil det se bedre ut.

 

For det tredje kan Dax umulig gjøre håret ditt penere. Dette gjør det skallet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...