Gå til innhold

Nordisk film vil ikkje fikse PS3'en!

Daxt3r

Anbefalte innlegg

Altso, va og henta PS3'n på elkjøp, for so og få vite at Nordisk Film ikkje VIL fikse maskina rett og slett fordi den var kjøpt i USA!! :hrm:

Ka fanken ska det bety? Trudde jo det var verdens-garanti eg..

Fikk beskjed om at dei bare fiksa maskine som var kjøpt i Norden :nei:

So no har eg sendt mail til vgp for å finne ut om dei har nåken forslag til kor den skal/kan sendast.(fikk beskjed om det på elkjøp)

Lite kult når eg har gleda meg i over en måned til å spele R2 igjen :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...og med slik maskinvare skal det jo som regel ikke være noe problem å få enheten fikset i et annet land enn kjøpslandet. Nå vet ikke jeg definitivt om det er verdensgaranti på PS3, men jeg har f.eks. kjøpt PC-er i utlandet som det har vært null problem å få fikset i Norge. Jeg ville lest nøye gjennom papirene som fulgte med PS3-en (spesielt alt om warranty/guarantee) og funnet ut nøyaktig hva fasit er, evt. mast litt på Sony Norge, før jeg ga opp.

-foudre

Lenke til kommentar

Alltid kjekt med posistive tilbakemeldinga :!:

Har spart en del eg og.

Uansett, har spurt sony norge, men ikkje fått svar endå, bør heller ikkje være nåke problem å få fiksa den i norge nei.

Har vansklig for å tru at ALLE som har f.eks. sendt den til nordisk film e.l har vore kjøpt i Norge..

Lenke til kommentar

Siden du har kjøpt den fra utlandet kan du ikke stille noen krav til Nordisk Film som er importør her i Norge.

Reklamasjonsrett har du ikke rett og slett fordi den ikke er kjøpt i Norge fra en bedrift og garanti er helt opptil Sony hva de gir. Ofte er det "limited warranty" på 12 mnd. som er med disse her hvis jeg ikke husker helt feil og den gjelder ikke i Norge.

Maskinene repareres ikke i Norge, men du kan evt. betale en viss sum for å få en swap-enhet. Dvs at du sender inn din defekte via en forhandler som vil ta den imot for deg (muligens mot betaling) og så får du en ny en tilbake fra nordisk film. Mener å huske at 60GB kostet rundt 2.500 kr.

Endret av datating
Lenke til kommentar

Kommer vel mye ann på hva som er galt... Kan nok variere en del.

Går sikkert ann å sende den inn for å få et anslag over hvor mye det vil koste, hvis det blir for dyrt får du den sendt tilbake og betaler bare for porto og tiden de tok seg med å finne ut hva som var galt. Blir jo en del penger i vasken dersom det blir for dyrt, men bedre å bruke litt på det enn å betale for en reperasjon som er nesten like dyr som en ny konsoll...

Lenke til kommentar
Vurdera å bare send den inn til nordisk film, men kan eg ta ut hdd'en, eller må den være med på rep'en?

Hjalp en kunde med det samme for en stund siden. Han fikk ikke lov å sende den inn direkte; måtte gå via en forhandler.

Fikk også beskjed om at hdd'en måtte stå i. Hvilken versjon er det du har? 40, 60, 80 eller 160?

Oppdatering: Ok, da må du bare kontakte butikken som er villig til å sende den inn for deg og spørre om pris. De kan få nøyaktig pris før du leverer den inn. Det var ca. 2.400 kr. for 60GB'en riktignok for en liten stund siden, så der har du hvertfall en pekepinn.

Endret av datating
Lenke til kommentar

Var då inn å hørte med elkjøp ang NF. Dei ringte dei opp og fekk beskjed om at NF rett og slett ikkje tar inn PS3 fra USA.

Var vist spesielt USA og, ikkje bare med PS3 heller.

Fikk en pris på ~1995 kr, for å reparere konsollen, som dei ikkje kan..

Fikk vidare beskjed fra Sony Norge at generell garanti var på 1 år(eg sendte ps3'en inn dagen før det var gått 1 år)

Altso, 1 år for utenlands kjøp.

Ser nok ut til at eg må bite i det sure eplet å gå for en PS3 slim seinare.

I was wrong :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...