ob1 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Det er mulig jeg spør dumt, men hvordan virker fjernkontroller som f.eks. Logitech Harmony 525 mot en HTPC? en IR mottaker i HTPC er jo et must men hvordan får man programmert funksjoner og evt styring av mus på skjermen? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg har en 525 som jeg bruker mot et Silverstone L20M. Bruker HTPC'n min KUN til MediaPortal jeg da, så jeg klarer meg fint med den. Forsøkte å bruke den til mus tidligere, men det var litt vanskelig å få til da den sender signalene i en gitt tidsinterval, og ikke når du trykker og slipper på knappen. Dvs at når du f.eks trykker til høyre, så sender den signalet i f.eks 0,2sek og da beveger også musa seg i 0,2 sek, om du skjønner. Nøyaktighet ble mao ikke så lett. Men til å manøvrere rundt i MP så er det lett som bare det. Det fikses med den medfølgende programvaren Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Det er mulig jeg spør dumt, men hvordan virker fjernkontroller som f.eks. Logitech Harmony 525 mot en HTPC? en IR mottaker i HTPC er jo et must men hvordan får man programmert funksjoner og evt styring av mus på skjermen? Fjernkontroll med musefunksjon Sannsynligvis vil denne fungere om du velger "Windows MCE2005" i Harmony Softwaren. Musefunksjonen er som tidligere nevnt vanskelig å få til på harmonyen. Min erfaring er at man ikke trenger mus i et godt oppsatt mediasenter. Det holder svært ofte med syv knapper: høyre, venstre, opp, ned, enter, tilbake og power_toggle. Jeg klarer meg i alle fall med disse mot XBMC. Bruker en original MCE2005 fjernkontroll mottaker på usb og har trukket en ir-probe fra harmony rf-mottakeren til MCE2005 mottakeren. Funker godt det. Dersom du har et kabinett med integrert mottaker så kan du først prøve å velge Windows MCE2005 i Harmony softwaren. Funker ikke det så er det sikkert enklest å lære opp harmony-fjernkontrollen med de funksjonene du ønsker fra den fjernkontrollen som følger kabinettet. DrE Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Enig , jeg bruker et logitech ps3 tastatur med mus, fordi musfunksjonen på harmoney duger ikke! tastaturet ser jo pent ut, er lett, går på bluetooth, pianolakk, ekstremt god batteritid og koster 350kr! Mitt forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå