Lilac1 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Bestilte for en måned siden en vare fra zoovillage.com som nylig har begynt å sende til Norge. Varen var hel og fin, men passet ikke, så jeg returnerte varen til returadressen de oppgav på hjemmesiden. Posten merker pakken som "levert", og alt er tilsynelatende i skjønneste orden for en retur/angrerettprosess uten problemer. Før jeg sender de en mail to uker senere og lurer på hvor kreditten min blir av. Hvorpå de repliserer at "de ikke har fått noen pakke" og at "det er kunders ansvar å sørge for at returen kommer fram" I senere vekslinger påstår representanten at returadressen på hjemmesiden er feil, og at jeg skulle returnert varen til en annen adresse Dette gjentar seg i to uker til, før jeg i sinne sier at jeg skal kontakte konsumentverket, det svenske forbrukerrådet. Har jeg noe jeg skulle ha sagt? Forøvrig har de ansatte vært SVÆRT lite behjelpelige angående å svare på spørsmål/yte service, så dårlig at jeg vil tro at bedriften hadde overlevd to uker på norsk jord. Endret 17. august 2009 av Lilac1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hvis de har oppgitt feil adresse på sitt nettsted, så har de gjort en feil. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hentet fra kundeservicesiden til zoovillage. How do I exchange an item?1. Always call our customer service so that we can make a reservation for your exchange item. Customer service is reached on +46 8 758 25 20 and is open working days between 08-12 (Central European Time). Be prepared to speak english! If you do not call us to reserve your exchange item, you'll risk it being sold out. Be prepared to state your customer and order number when you call. 2. When you've spoken with customer service, fill out the return note that was included in your package. 3. Send the item, along with the return note, back to us; you'll find our adress on the return note. You pay the shipping. 4. When we've recieved your return and approved of it, we send out your exchange item. If the exchange item costs less than the original item, we refund the money to your credit card. Note that you pay the return freight costs. You are responsible for items lost in transport. How do I return an item? 1. Fill out the return note included in your package. 2. Send the item, along with the return note, back to us; you'll find our adress on the return note. You pay the shipping. 3. When we've recieved the return and approved of it, we refund your credit card. Note that this might take a couple of weeks. Note that you pay the return freight costs. You are responsible for items lost in transport. How do I return a faulty item? When handling returns of faulty items, we adhere to Swedish consumer law - "Konsumentköplagen". To read which rules apply within this law, go to www.konsumentverket.se (in english). 1. Call customer service on +46 8 758 25 20 (open working days between 08-12 Central European Time) as soon as you discover the fault. 2. When you've spoken with customer service, fill out the return note included in your package. 3. Send the faulty item, along with the return note, back to us; you'll find our adress on the return note. Attach a receipt of the return freight cost and we'll cover that too. 4. When we've received the faulty item and approved of it, we reimburse your costs to your credit card. You'll have your money within a couple of weeks. 5. If the item is used, you have to wash it. If the garment is unused, return it as is. Note that you are responsible for items lost in transport. We reimburse your freight costs upon approving of your return. Hvor her står det at du skal overse betingelsene deres og finne adresse på hjemmesiden istedet? Eller valgte du å hoppe over alt, og droppet kontakten med kundeservice før du returnerte? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Det var ikke noe problem. How to return or exchange items ·If you want to return an item. 1. Fill in the return form that comes in the package. 2. Send the item back together with the return form to us. You will have to pay shipping costs. The address is: zoovillage ab p.o. box 3710 00002 Helsinki Finland Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Det var ikke noe problem. How to return or exchange items ·If you want to return an item. 1. Fill in the return form that comes in the package. 2. Send the item back together with the return form to us. You will have to pay shipping costs. The address is: zoovillage ab p.o. box 3710 00002 Helsinki Finland Siden jeg er den eneste som følger den norske linken her i tråden, står det følgende: How to return or exchange items ·If you want to return an item. 1. Fill in the return form that comes in the package. 2. Send the item back together with the return form to us. You will have to pay shipping costs. The address is: Zoovillage AB c/o Postens Godssenter Kundeekspedisjonen 0060 Oslo 3. When we have received the item an approved the return, we will credit your account you assigned in the return form. Forøvrig en adresse posten bekrefter å ha utlevert pakken til. Spørsmålet jeg sitter igjen med er rett og slett om zoovillage lyver om at de ikke har mottatt returen. Endret 17. august 2009 av Lilac1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg fulgte den linken du postet tidligere i tråden. Da bør du be Posten om å dokumentere at de har levert ut pakken, slik at du kan bevise ovenfor Zoovillage at de har mottatt pakken. Hvis det ikke hjelper så bør du i neste rekke kontakte forbrukerombudet der borte og be de hjelpe deg. SÅ lenge du kan dokumentere at du har sendt pakken og at Posten har levert den ut, så har du ditt på det rene. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Jeg fulgte den linken du postet tidligere i tråden. Da bør du be Posten om å dokumentere at de har levert ut pakken, slik at du kan bevise ovenfor Zoovillage at de har mottatt pakken. Hvis det ikke hjelper så bør du i neste rekke kontakte forbrukerombudet der borte og be de hjelpe deg. SÅ lenge du kan dokumentere at du har sendt pakken og at Posten har levert den ut, så har du ditt på det rene. Takk, det var det jeg håpet på! Jeg kan ikke bevise at de har mottatt pakken, da posten.no ikke sporer lengre enn til norsk destinasjon. Regner sterkt med at alle returer blir videresendt til hovedlageret i Sverige, men sporingsnummeret fra huben i Oslo og utover kan jeg ikke finne ut av. Men jeg har levert dit de ba meg levere, verifiserbart. Da bør det ikke være meg det står på lengre. Sendte en mail til kundeservice omtrent slik som dette, og venter et par dager med å bruke onlineklageskjemaet til konsumentverket.se *Edit* Etter to uker med fram og tilbake, vil de i dag erstatte kjøpesummen, dog jeg måtte nevne konsumentverket for at det skulle skje. Eller man kan si at det sekundet jeg nevnte konsumentverket ble de samarbeidsvillige. Uansett, handler du klær fra zoovillage og vil bytte, returner til den SVENSKE returadressen. Endret 17. august 2009 av Lilac1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Fint at det ordnet seg for deg. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen. Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å benytte -funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel. (Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå