SAS1984 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 En venn av meg sendte meg en pakke, fra Tyrkia (Hvor vedkommende hadde lagt i en ny Nokia N97, en del Blu-Ray filmer og et par bøker) med UPS. Med andre ord, så er det rimelig store verdier i den. I dag kom pakken.. UPS karen leverte den på døren, sa han hadde dårlig tid, og stakk (Var mer eller mindre innstilt på å fortolle pakken, da jeg tok det som en selvfølge at den skulle fortolles) rett etterpå. Okey.. Penger spart, tenkte jeg. Nå som jeg har lagt den på spisebordet, klar til å åpnes, så ser jeg at det er et blått klistremerke på den, hvor det står: "Melding til godsmottaker: Varen er ufortollet og må derfor ikke åpnes før fortolling er foretatt (JFR. TLF PKT.7.3.3) Fortolling foretas av UPS snarest og senest innen innen 10 dager etter godsregistrering (Om ikke annet er/blir avtalt) Nå.. Jeg er lite interessert i reise ned til UPS's lokaler for å fortolle en pakke jeg allerede har motatt.. Hvordan er ståa her? Har jeg enkelt og greit vært grisehelding og sluppet unna "tollen", eller er dette noe som juridisk kan forfølge meg videre, om jeg velger å åpne pakken uten å kontakte noen? Lenke til kommentar
VroD01 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Står det kva som er inni, eller har den vært åpnet? Min erfaring er at rekning ettersendast, men det må være vanskelig uten å vite kva som er inni og om du har kjøpt eller fått i gave. Spørst om eg hadde klart å venta i 10 dager... 1 Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Tror du får en regning i posten, du må ikke gjøre noe selv. Tror ikke det er noe farlig å åpne den så lenge du betaler regninga når den kommer 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Tror du får en regning i posten, du må ikke gjøre noe selv. Tror ikke det er noe farlig å åpne den så lenge du betaler regninga når den kommer Tiltredes på begge punkter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå