kloningen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Hei, har egentlig hatt dette problemet lenge, og ser også at mange andre har det på internett, uavhengig av type modem/ruter. Akuratt nå er jeg koblet på kabel til et zyxel modem med en dlink (DIR 635) ruter koblet til (er ikke koblet på ruteren) Mmm ja rett på sak; problemet er at når jeg slår på pc'en (Gjelder bare når jeg som er den eneste i huset som bruker kabel) så kan det hende at modemet får en slags "overload" og sier rett og slett "nei takk" og nekter å gi meg grønn dsl lampe før jeg tar ut strømkontakten og setter den inn igjen. Det må også nevnes at jeg ikke får tilgang til modemet på 192.168.1.1 når dette skjer.. Noe som er litt merkelig da det er lokalt .. Et annet problem (som også oppstår ved bruk av Wlan) er at når jeg eller noen andre i huset på trådløst / kabel søker etter spillservere i spill med mange servere, så skjer nesten det samme, bare at når dette skjer stopper all tilgang til internett unntatt enkle programmer som Skype, msn osv. Når dette problemet oppstår, er det bare å vente 1-2 minutter, så virker alt som normalt igjen. Hmm litt dårlig forklart her.. Takker for hjelp på forhånd. - Thomas PS, om det har noe å si.. så er modemet satt på routing mode og ikke bridging. Endret 17. august 2009 av ThomGreen Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 En annen ting for å ikke lage ny tråd; Det står i Zyxel modem siden (192.168.1.1) at DSL skal få 7200 kbit ned, men jeg får strengt tatt bare 6200mbit ned. Noen innstillinger som struper dette?k Lenke til kommentar
reybr Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 For å svare på det siste. Modemet kobler til sentralen med en hastighet på 6200kbit/s. Men på ADSL er det ca 15% av denne hastigheten som forsvinner grunnet overhead. Da er du nede i 6200kbit/s. Det er det dessverre ingenting å gjøre med. Det er slik ADSL fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå