Gå til innhold

Lenovo tilbakekaller og erstatter batterier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hah!

Jeg har et 9-cellers batteri som bare døde på en veldig mistenkelig måte (nektet plutselig å lade seg opp igjen) og har bare ligget i kjøleskapet siden. Jeg tipper at modell-/serienummer på det batteriet passer med nummerne listet opp av Lenovo (har ikke sjekket ennå).

Men det blir nok litt utfordring å klare å få kjørt diagnostiseringverktøyet til Lenovo for få søke om erstatningsbatteri uten å måtte (re)installere Windows, da ... hmmm. :-S

(Et nytt et koster vel ca 1300 kr, om jeg husker rett, så hadde jo vært fint med et nytt helt gratis)

Lenke til kommentar

Her er et sitat fra denne VG-artikkelen:

Uvisst om Norge

Hos Lenovo Norge får Computerworld opplyst at de jobber med å finne ut om pc-er med defekte batterier har blitt solgt her til lands og vil utover dette ikke kommentere saken, men henviser til sitt pressebyrå som igjen videreformidler en uttalelse fra kommunikasjonssjef Adrian Horne i Lenovo EMEA:

- Vi har ikke fått rapporter om nordmenn som ønsker å bytte ut pc-batterier, forteller han.

Selskapet kan likevel ikke utelukke at Thinkpad-maskiner med defekte batterier har blitt solgt i Norge.

Mitt R60-batteri har vært helt dødt siden nyttår. Har ikke ville ta lading i det hele tatt, akkurat som beskrevet i artikkelen. Jeg har ikke brydd meg med å kjøpe nytt batteri til maskinen, og bare brukt maskinen ikoblet strøm.

Kjedelig å få vite dette først nå når garantien sannsynligvis ikke gjelder lenger uansett. Over to år gammel maskin.

Lenke til kommentar

6-cellers batteriet til min X61 er i serie som har blitt tilbakekalt. Sluttet å virke et par måneder etter at jeg fikk maskinen. Ordnet meg et 8-cellers batteri, la det gamle batteriet i en skuff og tenkte ikke noe mer over det.

Skal se om jeg ikke kan få et nytt 8-cellers batteri også, synes det begynner å bli dårlig.

Lenke til kommentar

Morsomt nok hadde ikke det defekte batteriet mitt et av FRU# som var listet opp. Jeg er tydeligvis ikke den eneste, sjekk forumet hos Lenovo.

Og det ser ut som diagnose-verktøyet også sjekker om det er innenfor garantiperioden på 12 mnd for at du skal kunne få erstatning. Skikkelig kult med maks 1 års garanti og tilsynelatende ganske skjøre smart-batterier som bare dør på seg.

Jeg vet ikke om denne batterikvaliteten er lik for andre leverandører?

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...