Bruker-133566 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Har strøket 2 ganger på prøven hittil, 15 feil første gang å 8 feil sist (siste brente litt i kroppen min:( ) Men har et spørsmål; fikk opp et spørsmål på prøven hvor det ser ut som du kommer kjørende å skal svinge til høyre (du ser ikke veien, bare skiltet som er opplysning om området/veien), det er bygninger bak.. På skiltet er det øverst et fartsskilt som opplyser 30km/t, nedenover et enveiskjøringskilt som peker til høyre). Svaralternativene: 1 - Du kommer til et område hvor fartsgrensen er 30km/t eller anbefalt denne fart 2 - Du kommer til en vei hvor det er enveiskjøring Desverre husker jeg ikke de 2 andre alternativene, men som de fleste vet er det jo bare 1 riktig svar! Jeg vet enda ikke om det var dette spørsmålet som gjorde at jeg strøk, ettersom jeg fikk 0 feil på "Regulering av trafikk) som betyr oppmerking og skilting, men å husker ikke helt hvilket svar jeg valgte men begge to er jo rett! Men det har vel noe å si om hvilket skilt som er hvor? (plassering; øverst - midten - nederst) Takk for alle "forslag" og svar! NB: skal prøve meg på teorien igjen imorgen!! Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 At et soneskilt eller fartsgrenseskilt viser 30 km/t betyr i alle fall ikke at farten er anbefalt Det har ingen praktisk betydning hvilket skilt som er øverst eller nederst. Men generelt skal det aldri være flere enn to forbudtskilt på samme stolpe. Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 At et soneskilt eller fartsgrenseskilt viser 30 km/t betyr i alle fall ikke at farten er anbefalt Det har ingen praktisk betydning hvilket skilt som er øverst eller nederst. Men generelt skal det aldri være flere enn to forbudtskilt på samme stolpe. Må kommentere litt på det siste du skrev det var bare 1 forbudsskilt også var det opplysningsskilt prøvde å tegne i Paint hvordan det var ;P Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Riktig svar er nr 2. Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Riktig svar er nr 2. tror jeg valgte dette svaralternativet, men saken er at begge to er jo rett.. MEN, i slike tettbygde sted er det satt opp flere fartsoneskilt bare for å være en påminnelse, men dette vet vi jo ikke noe mo men er jo et alternativ siden det ser tettbygd ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå