Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

ta opp hele påbygg som privatist


Anbefalte innlegg

noen som har hele påbygging året som privatist? noen som vet hvor lang tid det er mulig å få tatt det på?

 

Jeg skal begynne å lese nå i slutten av august, tror første eksamene er før jul. noen som vet og har erfaring med

dette? altså er det vanvittig mye arbeid? hvis jeg for eksempel skulle ta alle fagene på 4 måneder?

 

Kan forøvrig ta noe til våren også. men for at jeg skal kunne studere neste år så må jeg få tatt alle fagene

så nå og etter våren..noen som har noe erfaring eller råd? har gått salg og service 2 år tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tatt så og si halve andre og hele tredjeklasse vgs almenn privatist, og gjorde dette på ett år. Ikke noe problem. Leste ikke til noen eksamener, bråleste litt rett før eksamen bare, og fikk mellom 3 og 5 på alle eksamner.

 

Mine råd: Ta noen "vanskelige" og noen "lette" fag nå til jul, og resten til våren igjen; ca 50/50 med fagene. Det er ikke noe problem å ta alle fagene nå, det kommer helt ann på innsatsen din.

Lenke til kommentar

Ja, tok opp norsk muntlig, norsk skriftlig, nynorsk, samfunnslære, nyere historie, bedriftsøkonomi I og II, markedsføring I og II, 3 SK-b (sosialantropologien, ikke politikk..), kroppsøvning, religion og japansk c-språk (<-- det var eneste jeg ikke tok, for jeg turte ikke å møte til eksamen ;b) og det gikk helt greit det.

Lenke til kommentar
Ja, tok opp norsk muntlig, norsk skriftlig, nynorsk, samfunnslære, nyere historie, bedriftsøkonomi I og II, markedsføring I og II, 3 SK-b (sosialantropologien, ikke politikk..), kroppsøvning, religion og japansk c-språk (<-- det var eneste jeg ikke tok, for jeg turte ikke å møte til eksamen ;b) og det gikk helt greit det.

 

Hvordan var norsken? Kan du fortelle litt om det? Var det vanskelig? 2. Du har ikke tatt noe c-språk? Måtte du ikke det?

Lenke til kommentar

Norsken var grei nok. Muntlig er jo enkelt, og skritelig er jo veldig enkelt, så lenge jeg kan skrive noveller. Er bare å skrive noe som gir mening så får du en firer.

 

Nja, jeg har delvis spansk fra før, men tenkte jeg skulle prøve på japansk, som feilet. Tar tysk snart tenker jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Ja, tok opp norsk muntlig, norsk skriftlig, nynorsk, samfunnslære, nyere historie, bedriftsøkonomi I og II, markedsføring I og II, 3 SK-b (sosialantropologien, ikke politikk..), kroppsøvning, religion og japansk c-språk (<-- det var eneste jeg ikke tok, for jeg turte ikke å møte til eksamen ;b) og det gikk helt greit det.

hey MSg, hvordan var 3 SK-B?? var det skriftlig? fikk du vite temaet før eksamens dagen? eller måtte du lese på alt som var?

 

Hva var oppgaven???

Endret av cokebo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...