ringperm Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 God Morgen. Jeg var ute på en liten "la meg lete etter noe pent å ta bilde av tur" i går aften. Men siden min kreativitet er en såkalt work in progress prosess, så endte jeg opp på et noenlunde kjent landemerke. Bildene ble så som så, og jeg forsøkte meg på litt forskjellig. Legger opp to varianter. En croppet og en "fullversjon" Bildene ble tatt med et D90, Nikkor AF-S 35mm. F11 og 30 sek lukkertid. Iso på 400. Prøvde å gjøre som etablerte sjeler har rådet meg til tidligere, å få med litt av forgrunnen. Men jeg lurer litt på om det ble en tanke mye. What say ye? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Versjon 1 ble best for min del. Vet ikke om jeg likte forgrunnen i v.2. Endret 17. august 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Versjon 1 ble best for min del. Vet ikke om jeg likte forgrunnen i v.2. Takk for tilbakemeldingen. Jeg er ikke så sikker på det jeg heller Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Likte bilde nummer en best jeg også, men er det en smule uskarpt? Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Likte bilde nummer en best jeg også, men er det en smule uskarpt? Det kan godt stemme. Er litt usikker, faktisk. Det var skikkelig drittvær og jeg er usikker på om dette ble tatt med tripod ( i vinden) eller med støtte fra bilvinduet. Er dette skarpere? Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det er bevegelses uskarphet, ser det ut som. En tripod/monopod hadde hjulpet. Men jeg tror du hadde fått et mer spennende perspektiv, hvis du hadde gått nærmene sverdene, men langs veien, og fått Harfsfjorden i bakgrunnen. Kanskje da best å ta det på høykant? Vet ikke om du får sverdene med, hvis du bare hadde med 35mm, men hvis du hadde med 18-55/200mm, da hadde du garantert fått det inn, med innsjøen i bakgrunnen. Bor på Sunde selv, men har ikke årket å sykle bort der på kveldstid, men en gang snart ser jeg for meg at det vil bli. Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Det er bevegelses uskarphet, ser det ut som. En tripod/monopod hadde hjulpet. Men jeg tror du hadde fått et mer spennende perspektiv, hvis du hadde gått nærmene sverdene, men langs veien, og fått Harfsfjorden i bakgrunnen. Kanskje da best å ta det på høykant? Vet ikke om du får sverdene med, hvis du bare hadde med 35mm, men hvis du hadde med 18-55/200mm, da hadde du garantert fått det inn, med innsjøen i bakgrunnen. Bor på Sunde selv, men har ikke årket å sykle bort der på kveldstid, men en gang snart ser jeg for meg at det vil bli. Jeg har tenkt tanken, og tok også noen bilder slik du beskriver for noen morgener siden. Jeg sykler forbi der i halv sju tiden og har tatt med kameraet noen ganger. Men resultatet tror jeg ble litt kjedelig Jeg hadde tripod på det siste bildet, tror jeg. Men kan det ha vært vinden som føkka litt? Jeg bruker et Velbon 600 og det er jo en tanke lett. Hadde med meg hele objektiv samlinga også, men jeg har fått litt dilla på fastobjektiver og har lyst til å bli mer fortrolig med disse. Har 35 og 50, og lurer på hva annet jeg kan kjøpe som er bra. 85 F1.8 er aktuell, men jeg får tenke litt på det. Men nå skjeier jeg ut Men jeg får kanskje ta meg en tur til, og prøve ut rådet ditt Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg likte det andre bildet best, jeg. Syns steinene og fargene i gresset gjør seg mot himmelen. Fine bilder av et av Norges mest oppbrukte fotomotiver(?) Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Jeg likte det andre bildet best, jeg. Syns steinene og fargene i gresset gjør seg mot himmelen.Fine bilder av et av Norges mest oppbrukte fotomotiver(?) He he, takk for det. Vi tar det man har. Neste gang blir det bilder av Kronprinsessen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå