jamohill Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 En liten nøtt til et trådløst geni: Har en tid nå vurdert av ren nysgjerrighet å lage en trådløs oppkobling som har en distanse på ca 500 meter mellom punktene. Det er flere saker jeg er svært usikker på når det kommer til trådløse teknologien. Til nå har jeg holdt meg stortsett til trådnett (TP-stjernenett, switch, router) og ellers kun brukt "vanlig" trådløs oppkobling mellom f.eks. laptop og trådløs router. I dette tilfellet er det spesifikt; Nettverksswitch(TP) i ene enden og pc evt. switch(TP) på andre siden; - Hva slags utendørs antenner kan anbefales til dette (ser at direksjonal antenne vil lønne seg her som det kun er snakk om fra et punkt til et annet spesifikt). - Hvordan fungerer tilkobling (ser det er noe som heter N-jack, SMA mm.(koaksial?)) Hva må så punktene(plugger) kobles til. Videre, hvor langt kabel kan brukes fra antenne til mottaker (på selve antennen er jo denne kun ca~50cm). I dette tilfellet er det strengt tatt snakk om 5-10meter kabel-strekk fra antenne til strøm/evt. mottaker/switch i begge ender(!). Om noen har en liten oppskrift, eller lenke til sider som kan beskrive/forklare hva som vil fungere i dette tilfellet, vil jeg ha fått god hjelp til å få en del tanker på plass i "systemet mitt" Takker for alle smarte tilbakemeldinger Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Antennekabelen din bør være kortest mulig fra aksesspunkt til antennen. det er mye tap i kabelen. Jeg har kjørt trådløst over slike distanser og lengre, har da brukt forskjellige aksesspunkter, bl.a dlink, breezenet, og symbol bokser. Alle med gode resultater. Sørg for fri sikt og gode antenner 18db + og oppover. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Ett slikt sett: http://timotei.no/shop/catalog/product_inf...products_id=189 Lenke til kommentar
jamohill Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Takker så meget for svarene. Skal ta en nærmere titt på utvalget. -Ser så lang ut som POWER OVER TPgreier hadde vært det beste, men dette koster en del ekstra ved første overblikk.. Koster å være KAR;o) Ha en fin helg folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå