peach Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har tenkt å kjøpe en ny prosessor/HK/Ram osv til mitt Vapochill kabinett, som jeg fikk for 500kr Bør jeg kjøpe P4 med 533mhz bus eller 800mhz? Og hvor mange mhz? (ikke over 2000kr) Har tenkt på et i875P HK, og 2x512MB 400mhz cl2.5 ram (gidder ikke betale dobbelt så mye for cl2 ram) Kort sagt, hvilken P4 prosessor egner seg best til overklokking med Vapovhill? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Vet ikke åssen de nye hk/cpuene er å klokke, ville derfor kjøpt samme hk bare med 533fsb, du får da kjørt i hvertfalle over 200fsb på hk, men da henger jo ikke cpe'en med lenger, for mest mulig klokk gå for 533fsb versjonen. Vil anbefale 2.66'en, det er en som kjører den på 3.6!! Lenke til kommentar
trd374 Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har tenkt å kjøpe en ny prosessor/HK/Ram osv til mitt Vapochill kabinett, som jeg fikk for 500kr WTF! :o Har investert selv i Vapo med peltier/h2O(gpu og nb, h2O på sb) og satser på hk for fremtidens høyere bushastigheter - lett å få bra ytelse for pengene mine her. Du som jeg vil vel ha mest mulig ghz? Så hvis du fikk Vapochillen for 500,-(!) så synes jeg du ikke er alfor kjip med 2k på cpu-budsjettet (kan jo se her på ok-forum), men regn med dyr ram - og riktig kraftig psu: skal du overklokke fremtidige cpu krever de mye fra 12V linjen. Jeg mener det er riktig å tenke langsiktig på enkelte komponenter i oppsettet - spesiellt med tanke på overklokking og kjøleløsninger. Lykke til! Lenke til kommentar
peach Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg sa jo at jeg skulle kjøpe et HK med i875P chipsett. (Tror de hovedkortene klarer ~250mhz fsb) Er jo en mulighet med den 3Ghz'en, men det er desverre ikke jeg som bestemmer prisen. Skal se hva jeg kan fikse. Takk for forslaget forresten. Og det med ramen: 1024MB PC400 koster ca 1200kr. Hvis de skal være CL2++, så blir jo prisen det dobbelte. Da kan jeg heller legge en 1000-lapp mer på feks skjermkort. Jeg vil sansynligvis ikke merke noen ytelsesforskjell uansett, om det er cl2, eller cl2.5. På komplett har de Twinmos 512MB 400mhz CL2.5 til 600kr eller noe. Må bare si i fra hvis dere finner noen bedre. Jeg har en 360W strømforsyning. Regner med det holder. Vapoen bruker ca 40-50W. Hvis ikke, kan jeg koble til en gammel AT-strømforsyning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå