Gå til innhold

Skal til innkjøp av diverse lydutstyr. Hjelp ønskes

Anbefalte innlegg

Heihei, det jeg trenger hjelp til, er forslag av utstyr og i et tilfelle oppsettet. Det jeg er på utkikk etter er først og fremst noe å spille av iPoden i. Må være bærbar, så glem dockingshaiten. Mye av greiene til Apple og andre ting syntes jeg ofte er overpriset med grei lyd til bruk i rom, men dukker under med en gang den tas med ut i sola. Derfor har jeg sett litt på noen boomblastere. Den nyeste HA3b eller noe sånt, og den litt eldre modellen med den klassiske looken og ipod inngang og greier. Det jeg lurer på er om jeg skal gå for den nyeste eller gå for den litt eldre, og da tenker jeg på hvem som er best innen tøffhet, altså hvem som tåler mest siden den nye ser litt skjørere ut, lydkvalitet og bærbarhet(ikke største problemet) med hovedvekt på lydkvalitet.

Spørsmål nummer to lyder: På hytta begynner vi å komme i mål med bygginga, og jeg har fått infridd et ønske: høyttalere i badstua. Greia er at jeg aldri har sett på utstyr til det før, og det jeg trenger er to høyttaler til en VELDIG rimelig penge som har bra lydkvalitet(skal jo være i en badstu, trneger ikke mest badass utstyret, men likevel) selvfølgelig må de tåle å stå i en badstue. Deretter lurer jeg på hvordan jeg skal sette det opp. Badstua er bygget som et rom med en vegg og døra inn i badet, ellers er alt yttervegg. så jeg lurer på oppsettet, hvordan legge kablene enklest mulig, hvor sette innputen (glemte å si, skal ha mulighet for radio og mp3(iPod) og helst CD(ikke veldig viktig)) og hva slags utstyr for å få i det minste radio og iPod inngang.

Takk på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...