wooldoor Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Har ikke så mye peiling på dette men leser overalt at LCD er best egnet til spill. Men hvis LCD har så høy responstid i forhold til plasma hvorfor er da LCD likevel best? F.eks. i spill hvor ting skjer litt kjapt, vil ikke da en hale-effekt oppstå slik som etter fotballen i en fotballkamp? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Dagens apparater har ikkje noko nevneverdig problem med spel. Plasma er framleis best sidan dei har så liten responstid at der ikkje er eit tema. Når det er sagt så er det andre egenskaper som gjer at plasma tradisjonellt sett har vore uegna til den slags. Hovudsakleg at biletet kan brenne seg fast på ein plasma. Til vanleg TV-bruk er det sjeldan noko problem, men om det går greit på spel der ein gjerne har HUD eller liknande som blir vist over lengre periodar veit eg ikkje. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 De siste årene har flere og flere gamere begynt å bruke plasmaskjermer fremfor lcd. Det er også påfallende hvor ofte produsenter og utviklere benytter plasma når de skal demonstrere nye spill på messer og arrangementer. Nyere lcd skjermer har så mye avansert billedbehandling at de også produserer fryktelig mye input lag. Sistnevnte er et langt større problem enn slep og hakking. De nyeste modellene til Samsung kan komme helt opp i 30ms lag når man spiller. Det kan reduseres ved å bruke gamemode, men problemet vil uansett være merkbart. En av de raskeste gaming tv-ene man kan kjøpe nå er faktisk Panasonic G10 som har input lag på formidable 2ms og det er så raskt at du selv ikke klarer å respondere fortere. G10 er ekstremt rask, men de fleste plasmaskjermer er litt kjappere eller ligger ganske parallelt med de beste lcd skjermene. Selvsagt kan man brenne en plasma hvis man ikke er litt forsiktig og særlig gjelder dette spill med tydelig HUD som poeng, kart eller livsøyler. Selv spiller jeg ganske mye på min PX80, men jeg har enda ikke skadet den permanent selv om det har kommet heftig retention på den noen ganger. G10 derimot tåler langt mer enn de gamle plasmasystemene og Panasonic ligger nesten på Pioneer nivå når det kommer til dette på deres NEOpdp paneler. I tillegg kan du aktivere en game timer i tilfelle du er nervøs for dette. Hvis man skal ta forhåndsregler så kan man også være ekstra varsom de 200 første timene man bruker en plasmaskjerm. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Du burde skifte brukernavn til (REPEAT) Bava! Seriøst skriver du nytt innlegg hver dag eller bare kopierer du om og om igjen for jeg leser det samme hele tiden? Du vil i så fall få den samme propagandaen din ut her inne samt spare masse med tid..... Jeg syntes også du bør søke om provisjon fra Panasonic og spesielt på G10/V modellene da du selger mange skjermer for de her inne. Det eneste som er synd med denne delen av forumet er at det har blitt DRIT kjedelig da ingen gidder å argumentere med deg/mot deg lenger ikke engang jeg og det sier mye... Lykke til videre med salget men for meg så blir dette (BOOOORING) å lese for uttalige gang Endret 17. august 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Vel, dette er vel strengt talt ikke for deg å lese siden det for lenge siden er konstatert at du elsker LG, som er helt greit. De lager veldig gode skjermer, men Panasonic ligger hakket foran med sitt nye NeoPDP panel. Selvsagt kunne jeg nevnt V10 serien også, men siden den strekker seg mot det litt dyrere High End segmentet så har jeg altså latt det være. Når det er ”gaming” som står i høysetet og man skulle velge plasma så er det like greit å ta de skjermene som er sterkest på det plasma faktisk er svakest på. For meg virker det helt logisk, men du har kanskje noen andre synspunkter. Du kan for eksempel sette opp en slik ”bra for oss, dumt for de” liste som du har gjort med stor stil og ikke minst forbløffende iver tideligere. Jeg mener bestemt at hvis man hadde hentet opp alle dine innlegg på dette forumet så hadde også de vært en smule monomane. Teknologi og ikke minst tv er ganske ensporede greier... Tross alt... Endret 17. august 2009 av LORD G10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå