sureup Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Hei, Vi har flere Canal digital HD dekodere og flere tver. På "hoved"-flatskjermen vår så er det to sånne kanaler man må sette tven på for å få bilde fra dekodere, og da kan man bruke kontrollen til å styre kanalene, men bare på en av de så funker det å endre lyden med dekoder kontrollen. På min andre TV(sånn stor gammel TV) så har jeg bare én kanal (+ en til som bare viser svart/hvit) som det alltid har gått ann å styre lyden med kontrollen. Men så idag så prøvde jeg å bytte kortet til flatskjermen (som har ekstra kanaler) med kortet i den andre TV'en, dette har nå resultert i at uansett kanal, uansett kort og uansett dekoder så fungerer det ikke å endre lyden med dekoder-kontrollen på den andre tven lenger... Noen som vet hva som kan være problemet? Irriterende å sitte med to kontroller hele tida... Endret 17. august 2009 av sureup Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei, Vi har flere Canal digital HD dekodere og flere tver. På "hoved"-flatskjermen vår så er det to sånne kanaler man må sette tven på for å få bilde fra dekodere, og da kan man bruke kontrollen til å styre kanalene, men bare på en av de så funker det å endre lyden med dekoder kontrollen. På min andre TV(sånn stor gammel TV) så har jeg bare én kanal (+ en til som bare viser svart/hvit) som det alltid har gått ann å styre lyden med kontrollen. Men så idag så prøvde jeg å bytte kortet til flatskjermen (som har ekstra kanaler) med kortet i den andre TV'en, dette har nå resultert i at uansett kanal, uansett kort og uansett dekoder så fungerer det ikke å endre lyden med dekoder-kontrollen på den andre tven lenger... Noen som vet hva som kan være problemet? Irriterende å sitte med to kontroller hele tida... Dette kan muligens skje dersom Canal Digital HD dekoder er satt til "hjemmekino" modus. Sjekk om det blir bedre dersom du går inn i menyen for lydinstillinger og velger "stereo". Lenke til kommentar
sureup Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Takk for hjelpen, men jeg fant feilen, hadde pluggi SCART'en i feil utgang på dekoderen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå