Gå til innhold

Usikker på valg av 875P-hovedkort


Anbefalte innlegg

Var lenge fullt bestemt på å kjøpe ASUS sitt bidrag, P4C800, men ble usikker. Tenkte derfor det var smart å spørre dere! :)

 

Jeg har ingen planer om overklokking (enda).

Diskene mine skal settes i vanlig IDE, så har egentlig ikke behoc for Serial ATA, RAID osv. (kan ikke mye om dette).

Integrert lydkort er inget must, men integrert nettverkskort hadde vært deilig.

 

Forslag? Nevn gjerne priser og.

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha et stabilt hovedkort så kjøp ASUS. Jeg valgte ASUS P4C800 og ikke deluxe versonen. Forskjellen på standard versonen og deluxe er multi RAID. Dette systemet har jeg ikke bruk for.

Det er verre å velge riktig RAM til dette kortet.

Jeg valgte Corsaire PC3200LL.

 

Lykke til

 

John kr

Lenke til kommentar

Trur at Asus sitt P4C800 (non.delux) er et bra valg når du ikke skal benytte deg av RAID. Selv har eg PCI raid-kort... så blir det oppgradering på meg i sommer, så blir det nok Asus... Har lest at MSI har kraftige bugz i bios'n sin, så jeg ville ikkje kjøpte noe som "kanskje" blir bra...

Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt mitt nye Asus P4C800 Deluxe siden mandag. Kortet er dønn stabilt, og så langt er jeg strålende fornøyd! Det har forøvrig nettopp blitt lansert en ny bios-versjon (1006) som gjør at man nå kan stille VCore opp til 1.9500V, noe som gjør kortet enda mer egnet for klokking.

 

Jeg tror imidlertid det enda er i tidligste laget å si hvilket Canterwood hovedkort som "er best", da ikke så mange har det enda. Det vil nok bli postet plenty erfaringer her på forumet i tida som kommer, etterhvert som forskjellige kort havner i endel av brukernes maskiner. Etter å ha lest endel reviews om Canterwood-kortene til både Asus, Abit og MSI valgte jeg altså Asus. Men for min del ble valget like mye en smakssak som en fornuftig avgjørelse. Når det er sagt, har vel egentlig ingen av disse kortene fått noen dårlige omtaler, så vidt meg bekjent.

 

Nå venter jeg i spenning på min nye P4 3,0GHz PC800, men leveransen ser ut til å drøye en stund enda. I mellomtida får jeg bare prøve å tyne maks ut av min 2,5GHz PC400. Jeg ser uansett veldig frem til å få utnytta både FSB og DDR 400 fullt ut når det nye vidunderet dukker opp.

 

Tilbake til ditt spørsmål:

Jeg anbefaler non-deluxe versjonen av Asus P4C800, i og med at du ikke føler behov for Raid-funksjonen. Pris hos komplett er i skrivende stund kr 1 728,- (inkl. mva.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...