Gå til innhold

Høgskole - Bosituasjon

Tingskjer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en snart 20 år gammel kar som har planer om å søke til høgskole sørpå i landet. Holder for tiden til i Narvik i nordland, men den eneste høgskolen som har den linjen befinner seg i Drammen. Ettersom jeg må flytte fra alt man holder kjært, så ønsker jeg å være sånn høvelig forberedt på hva som blir å møte meg når jeg kommer ned dit.

- Hvor skal jeg bo? Hvor dyrt?

- Blir man ensom

- Budsjett når man er høgskole elev?

Noen som har noen flotte erfaringer eller tips å dele med meg, så hadde jeg vært evig takknemlig.

Mvh

Luuund89

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste høgskoler og universiteter i norge har gode fadderordninger som gjør at man raskt blir kjent med nye folk. Diskusjon.no har også medlemmer over hele landet man kan bli kjent med og Drammen har mye ungdom man kan sosialisere seg med.

Drammen er ikke det dyreste stedet å bo, skjønt ikke det billigste heller. Ta et lite søk på finn.no eller kanskje hybel.no og sjekk litt priser der. Steder er typiske kollektiv, små studenthybler (usikker på hvordan dette er i Drammen) og små leiligheter. Alt ettersom hvor mye man vil ut med. Men, som sagt; sjekk hybel.no og finn.no og andre steder man kan finne leiligheter/hybler.

Som høgskoleelev har man ikke andre utgifter enn ellers, bortsett fra skolesaker, mat og evt reise (og øl).

Vet ikke om dette hjalp i det heletatt jeg, men jeg har nå forsøkt =) Lykke til med studiene hvertfall.

Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt.

Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker p_report.gif-knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen.

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

*overse ilpostino*

Studietilværelsen er jo akkurat slik man gjør den til; spiser man billig mat og går lite ut har man bedre råd enn hvis man går ut i ny og ne. Men finner man et brukbart og rimelig sted å bo klarer man seg nok uten en jobb ved siden av. Klart, det kan være greit med en liten kvelds/helgejobb for å få inn litt ekstra penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...