egil_1 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Er snart ferdigutdannet sykepleier, og tenker meg muligens videre på anestesi når den tid kommer. Lurer i den forbindelse på hvilke jobbmuligheter som finnes utenom det offentlige både som sykepleier og med spesialistutdanning. Eks forsvaret/olje/private firma. Hvilken lønnsklasse og krav/kursing som trengs..? Har fullført førstegangstjeneste m/ tanke på forsvaret. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Vet det har vært, og sannsynligvis fortsatt er en del sykepleiere på plattform. Sikkerhetskurs er da et absolutt krav, men selskapet betaler ofte dette hvis de ikke får gode søkere som allerede har kurset. I tillegg finnes en del større firma med intern bedriftshelsetjeneste, disse har gjerne både lege og sykepleier. Sykepleieren jeg snakket med i et oljeselskap (kontorjobb på land) kjedet seg riktignok mye på jobb, men lønn og arbeidstid var så mye bedre enn på sykehus/sykehjem at det var ok å kjede seg. Mener forsvaret vanligvis ansetter sykepleiere som løytnanter, neppe noe særlig bedre grunnlønn enn sivile sykepleiere i det offentlige, men tilleggene for øvelser, utenlandstjeneste etc. kan være store. Hvor mye kurs du må ha som et minimum her vet jeg ikke, men skal du bare være sykepleier og ikke ha noe særlig ledelsesansvar kan det neppe være mer enn 3 mnd. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 http://www.mil.no/luft/start/article.jhtml?articleID=164412 Redningsmann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå