Gå til innhold

Har DU hatt en paranormal opplevelse?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Så med andre ord du tror på overnaturlige ting. ;)

Ingen har noensinne klart å påvise noen verdens ting når det gjelder slikt, hvorfor i all verden tror noen frivillig på det da?

Det må være ren ønsketenking, tror du ikke?

Søk etter Penn and Teller Ouija board på Youtube. Der viser de idioti i praksis :!:

Flere dimensjoner? Du mener i tillegg til de tre vi har? Neppe, det er noe matematikere tror da ligningene deres ikke går opp :thumbup:

Fire, vi har fire dimensjoner, og det er nevneverdig at det finnes flere teorier om flere dimensjoner

Tid er ikke en dimensjon, selv om mange gjerne liker å regne den som en.

Jeg har selv sett det som best kan beskrives som kulelyn to ganger. Flere av oss så det, men det gjorde ingen skader på noe. Hverken tv eller radio som det så ut til å komme frem fra under. Men er egentlig kulelyn overnaturlig, og finnes det egentlig?

Vitenskapen har problemer med å gjenskape fenomenet da det ser ut til å oppføre seg mot all logikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å si det sånn; det er tre gode grunner til at mange folk enda tror på det paranormale. Med paranormale hendelser mener jeg da spøkelser, religion, UFOer og mennesker med overnaturlige evner, for eksempel Uri Geller.

UFO er vel gjerne et udentifisert flygende objekt. Samme som en uforklarelig hendelse bare er uforklarelig. Det å definere at et UFO er et romskip som inneholder utomjordisk liv er selvmotsigende. Regner med at det ikke var det du mente, men det irriterer meg litt når/ at folk bruker ordet UFO, når de snakker om "Extra-terrestrials".

Angående tid

Søk etter Penn and Teller Ouija board på Youtube. Der viser de idioti i praksis :!:

Flere dimensjoner? Du mener i tillegg til de tre vi har? Neppe, det er noe matematikere tror da ligningene deres ikke går opp :thumbup:

Fire, vi har fire dimensjoner, og det er nevneverdig at det finnes flere teorier om flere dimensjoner

Tid er ikke en dimensjon, selv om mange gjerne liker å regne den som en.

Kulelyn bla. bla. bla... osv

- According to certain Euclidean space perceptions, the universe has three dimensions of space and one dimension of time.

- In relativistic contexts, however, time cannot be separated from the three dimensions of space, because the rate at which time passes depends on an object's velocity relative to the speed of light and also on the strength of intense gravitational fields, which can slow the passage of time.

- The best-known treatment of time as a dimension is Poincaré and Einstein's special relativity (and extended to general relativity), which treats perceived space and time as components of a four-dimensional manifold, known as spacetime, and in the special, flat case as Minkowski space.

Altså tid er en fjerde dimensjon, men ikke en "spatial dimension" som de 3 andre. Tid er en "temporal dimension".

Videre så synes jeg det er bra du tar opp kulelyn. Det er vel paranormal hendelse på sitt mest vitenskapelige. Her finner man flere teorier på hvordan de kan oppstå og diverse filmer og bilder.

Hvordan har det seg egentlig da at vi vet mer om kulelyn enn spøkelser, og det er mer enn teorier og vitenskapelig dokumentasjon bak kulelyn enn spøkelser? Enda kulelyn kun ble oppdaget for få årsiden i forhold til spøkelser, medium og lignende.

Endret av Solid Edge
Lenke til kommentar

Kule lyn har jeg sett to ganger. Den ene gangen gikk det inn det ene vinduet på kjøkkenet til min bestemor, passerte langsomt gjennom rommet forbi der vi satt og spiste frokost og glodde med store øyne før det forsvant ut av vinduet på den andre siden av rommet. Begge vinduene sto oppe fordi det var så lummert. Lynet så ut som en ball, litt større enn en fotball. Dette er mange år siden, jeg var 11 eller 12 år og syntes så klart at det var drittøft selv om jeg i etterkant skjønte at det kunne vært livsfarlig.

Den andre gangen var men jeg jobbet i NSB, på slutten av 80 tallet eller begynnelsen av 90 tallet. Da sto skiftemaskinen som en lok fører og jeg befant oss i på et side spor der vi ventet på et kryssende tog da vi plutselig ser et stort lysende hjul komme mot oss. Det var omtrent 2 meter i diameter og "hang" oppned i kjøretråden og passerte oss i voldsom fart. Vi rakk å se bestyrtet på hverandre og si "Hva i helv....." da det kom tilbake igjen, i like stor fart. Hvor det forsvant og om det gjorde noen skade vet jeg ikke, men såvidt jeg vet var det ikke rappotert noen skade på dette. Vi hørte ihvertfall aldri noe mer om dette og var, når sant skal sies "litt" forsiktige med å si noe om dette, i frykt for å ikke bli trodd... he he. :blush:

Men dette kan vel neppe kalles paranormalt, men siden kule lyn var oppe så..... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Ja, så angående trådens tema, da, så var jeg tilfeldigvis på spøkelsesjakt på Toten i går. Sjekk dette creepy bildet jeg tok inn det ene vinduet, da. Er jo helt tydelig en kvinneskikkelige helt innerst i rommet der.

post-183647-1253888968_thumb.jpg

Men fra spøk til alvor. Vi var på tur i natt, altså. På Stenberg på Østre Toten faktisk. Jeg har vært der minst hundre ganger, både på natta og om dagen, og aldri opplevd noe overbevisende der selv, selv om det er griseskummelt der.

Men det som var litt rart i natt, var at det tydelig var lys på inne i den ene låven da vi kom gående på baksiden. Det var ikke lommelyktene, blitzen eller noe sånt, det var taklys, inne. Jeg syntes det var litt rart, i og med at det aldri har vært lys på der før, og dette var midt på natta. Men da vi kom på framsiden var det helt mørkt. Ja, det var sært. Og vi turte ikke gå tilbake og sjekke, for vi er feige, haha.

Endret av TheMartine
Lenke til kommentar

Som sagt, mange liker å regne tid som den fjerde dimensjon. Og i teorien eksisterer også mange andre dimensjoner enn de vi har, ja selv andre univers. Det betyr ikke at de virkelig finnes. Svakheter og feil i likningene er mer sannsynlig.

Det finnes sikkert folk som har regnet på sannsynligheten av at det finnes spøkelser også, men uansett hvilket svar de fikk beviser det ikke om det faktisk finnes spøkelser eller ikke.

Da må det faktiske bevis til. Det må kunne påvises enten eller.

Når det gjelder kulelyn mangler fremdeles vitenskapelige bevis for mye av det som folk har eller påstår at de har opplevd. De har klart å gjenskape noe som ligner og tildels oppfører seg som kulelyn, men i mine to tilfeller var det ikke tordenvær, i nærheten.

Synd det brasilianske klippet er borte i den linken om kulelyn. Kunne vært morsomt å se det.

Lenke til kommentar

Oooo!

I dag åpnet en skygge soveromsdøren min!

Jeg så en skygge på døren, og døren åpnet seg.

Siden jeg husket på dette emnet undersøkte jeg umiddelbart: Ingen andre i huset.

Alle vinduer og dører lukket, ingen lufteventiler åpne.

Ingen kilder til luft, ingen luftsirkulasjon.

Ingen objekter som kunne kastet skygge på døren, da jeg forsøkte å rekonstuere skyggen med alt som var i nærheten av lyset som skinner på døren.

Jeg hang opp en tråd i alle dørene, og ingen av dem bevegde seg en millimeter uten at jeg bevegde meg og lagde luftstrømmer selv.

Vi bor høyt oppe, og luften i leiligheten er helt ren.

Det finnes ingenting som kan lage gasser og det finnes ingen kilder til gasser.

Det eneste som KAN ha ført til luftstrømmer er LCD-TVen som produserer varme.

Veldig fascinerende.

Fremdeles uløst.

Det er snakk om en dør som LUKKER seg av seg selv fordi gulvet heller litt i BETONGBLOKKEN VÅR.

Og den ÅPNET SEG.

Jeg var HELT SIKKER på at det var kjæresten min som åpnet døren for å se.,

Mens jeg ikke har noen tro på noen paranormal forklaring, fant jeg likevel hendelsen MEGET interessant.

På ingen måte skremmende, men veldig veldig interessant...

da jeg ikke kommer til å finne ut hva som skjedde noen gang i løpet av livet med mindre det samme skjer igjen, da vi ryddet skikkelig etter festen i går en halvtime senere.

!!!!!!

Løst

!!!!!!

Døren går faktisk OPP og ikke IGJEN som følge av hellingen på gulvet.

Hurkommelsen min har forvridd seg på ett eller annet tidspunkt, og erindringen av at døren går igjen har erstattet erindringen av at den går opp.

Det er altså naturlig for denne døren å gå opp.

Det har bare aldri skjedd før fra at den er lukket til at den åpner seg helt, kun at den er nesten helt åpen og åpner seg de siste centimeterene selv.

*Sukk*

Ingen spøkelser på meg denne gangen heller :(

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Ja, så angående trådens tema, da, så var jeg tilfeldigvis på spøkelsesjakt på Toten i går. Sjekk dette creepy bildet jeg tok inn det ene vinduet, da. Er jo helt tydelig en kvinneskikkelige helt innerst i rommet der.

Et kult bilde. For meg ser det faktisk ut som at det er en kjole som er på utstilling der inne. Ser nesten ut som at den henger på en utstillingsdukke, men hodet mangler. Det ser ut som om kjolen kan være rosa.

Høyst sannsynlig så er dette noe jeg innbiller meg, men øynene og hodet mitt tolker det slik. Det kan også hende at det bare er en fotomanipulasjon. (Siden du skriver: "fra spøk til alvor" så antar jeg at det er noe tull i alle fall.) Det kan jo faktisk hende at det faktisk står noen der inne også. Fint om du kan komme med løsningen. :)

Lenke til kommentar
OMG that freaked me out :blink:

Men det er riktig, da. Man kan jo se alt mulig hvis man legger litt godvilje i det. Men av og til, folkens, av og til kommer man over ekte saker.

Jo, men da burde noen ha noe håndfast de kan vise til. Paranormale ting ser ut til å glimre med sitt fravær så langt.

Lenke til kommentar
Jo, men da burde noen ha noe håndfast de kan vise til. Paranormale ting ser ut til å glimre med sitt fravær så langt.

De fleste sitter ikke på noe mer håndfast enn egne opplevelser, og det kommer man ikke langt med i en diskusjon.

Men, nå skal vi ikke diskutere tro og ikke tro her. Vi skal kose oss med skumle historier. :yes:

Lenke til kommentar
Hehe.

Du har rett, Nikka, det er en utstillingsdukke. Helt vaskekte bilde, og gud bedre så mange jeg har lurt med det. Men ja, det er ikke noe mer overnaturlig enn som så.

Yay! Jeg er jo proff jo! :D

Her er et klipp som faktisk fikk det til å gå kaldt nedover ryggen min.

(Det er ikke et av de idiotiske skremmeklippene som folk legger ut)

Nei, det er langt værre. :)

Denne er faktisk mer interessant. I full belysning og alt jo!

http://www.youtube.com/watch?v=Jth4MseQuwQ...feature=related

Lenke til kommentar
Men av og til, folkens, av og til kommer man over ekte saker.

Hvordan vet du det? Bare fordu du har en opplevelse du ikke kan forklare, betyr ikke at første og beste overnaturlige forklaring du kommer på har noe for seg.

De fleste sitter ikke på noe mer håndfast enn egne opplevelser, og det kommer man ikke langt med i en diskusjon.

Igjen: Bare fordu du har en opplevelse du ikke kan forklare, betyr ikke at første og beste overnaturlige forklaring du kommer på har noe for seg.

Lenke til kommentar

Oi, hvor sa jeg at jeg alltid konkluderer med at snåle hendelser er overnaturlige?

Jeg synes du leser litt vel mye mellom linjene her, Pricks. Det er lov å være kritisk, og det er til og med lov å benekte at det finnes noe paranormalt i denne verden, men dette er ikke tråden for sånt. Dette er tråden for å dele sine opplevelser, og det hadde vært helt utrolig flott og fantastisk om man bare kunne prøve å fortsette med det.

Vil du diskutere for eller imot, kan du jo starte din egen tråd. Lykke til! :fun:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...