Gå til innhold

Hjelp til å velge kamera! Klarer ikke å bestemme meg!

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg satser på Exilim'en jeg... Mest på grunn av 2" lcd skjerm og dockingstasjon. Er ikke meny-navigasjonen på Optio'en ganske liten og vanskelig å bruke?  :roll:

Skjermen på Optio S er mindre, ja, men den er veldig skarp og god. Menyknappen er ganske liten, men jeg synes ikke den er vanskelig å bruke (har ganske normale fingre tror jeg ;)).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Jaja, klarer ikke å bestemme meg jeg :roll::shrug:

Hva er de største forskjellene på de to kameraene? Som jeg ville merke? Som fullstendig amatør? Bortsett fra det jeg skrev i et tidligere innlegg? :roll:

Lenke til kommentar
Hmm... Jaja, klarer ikke å bestemme meg jeg  :roll:   :shrug:  

Hva er de største forskjellene på de to kameraene? Som jeg ville merke? Som fullstendig amatør? Bortsett fra det jeg skrev i et tidligere innlegg? :roll:

Ikke så mye skulle jeg tro, størrelsen da (får plass til Optio S i mobilveska til T68'n min). Ikke dockingstasjon til Optio S. (det bryr ikke jeg meg om, nok av kabler og dilldall på skrivebordet allerede ;)) Er du i tvil så dra ned til en fotobutikk og hold i dem, jeg falt pladask for Pentax'en, men det kan jo hende du liker Exilim'en bedre, hva vet jeg. :) Godt kamera får du nok uansett hva du velger.

Edit:

Sjekk denne testen: http://www.cyberphoto.se/pentax/digital/ops.php

Sammenligning mellom de to kameraene: http://www.cyberphoto.se/compare.php?tekni...comparepage=yes

Lenke til kommentar

Jeg har et SD-kort på 128MB, men jeg tror ikke det tar lenger tid å skrive til større brikker. På dette kortet får jeg plass til 62 bilder i 2048x1536 i laveste komprimering. Nøyer du deg med medium komprimering og 1024x768 får du plass til 417 bilder (mer en god nok kvalitet til de aller fleste formål).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...