Gå til innhold

Hva får jeg for "ubrukt" Canon EOS1000D?

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg kjøpte på impuls en Canon EOS 1000D i vinter, men ser at den nesten ikke blir brukt (har et par gode kompaktkamera, og disse blir tatt med). Den har 18-55 IS-objektiv, og UV-filter (for beskyttelse) Det er tatt under 100 bilder, ingen bruksmerker eller riper, har original eske, og en passende Lowepro bag. Dersom jeg skulle selge det, hva er passe pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får jo kjøpt det nytt for 3500 (elkjøp Skien), men prisen overalt andre steder ligger på rundt 4000, så prøv å legg det ut for 3500 med minnekort og litt stæsj. Er du heldig å ha objektiv med IS så skriv det.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar
Normalt er vel omtrent halvparten av nypris i markedet. Lite brukt er uansett brukt. Men er du heldig kan du kanskje få litt over halvparten...

Du er veldig unyansert. Et "nesten nytt" kamera vil jeg tro man får i hvert fall 3/4 av "laveste nypris" for, kanskje noe mer også. Når det er 1-2 år gammelt så faller det nok ned til 50% og kanskje litt under også, forutsatt at det er i god stand.

Kvalitetsoptikk holder seg veldig godt i pris og man får gjerne 70-80% av nypris for populære objektiver som er i god stand.

Lenke til kommentar
Man får jo kjøpt det nytt for 3500 (elkjøp porsgrunn)

Så Elkjøp Porsgrunn er like rundt hjørnet for hele Norges befolkning? :nei:

Canon 1000D koster 4K med kit uten IS på elkjop.no

Med IS koster kit pakken 5K. Derfor skrev jeg prøv, det skader ikke.

Leste ikke at han hadde IS objektivet, og jeg skrev feil. Det er elkjøp i skien som har det til den prisen. Jeg regner med at det fint går for 3500 på finn.no. Jeg modifiserte svaret mitt litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Som nevnt i første post er det IS-objektivet.

Har søkt litt på nettet, og ser at EOS 1000D koster fra ca 4000 nytt med dette objektivet. UV-filter, minnekort og bag koster 3-400 hver, så kanskje 3500 er passe?

Lenke til kommentar
Som nevnt i første post er det IS-objektivet.

Har søkt litt på nettet, og ser at EOS 1000D koster fra ca 4000 nytt med dette objektivet. UV-filter, minnekort og bag koster 3-400 hver, så kanskje 3500 er passe?

Du kan prøve på 3.500, men UV-filter, minnekort og bag har i praksis 0 verdi etter at det har forlatt butikken.

Lenke til kommentar
Du kan prøve på 3.500, men UV-filter, minnekort og bag har i praksis 0 verdi etter at det har forlatt butikken.

Men det kan gjøre at kjøperen velger å kjøpe det framfor av en annen selger, eller nytt.

Kjøpe nytt i butikken er somregel alltid foretrukket av alle. Tilbehør med "0-verdi" er bare der for å distrahere potensielle kjøpere.

Finnes det i butikken med tilsvarende objektiv helt nytt til rundt 4000, vil jeg si at 3000 er fornuftig pris om det er tilnærmet ubrukt. Kamerahus og kitobjektiv faller i verdi så fort du har pakket det ut (mer enn 500). Prisfallet på dyrere objektiv/kamerahus vil ikke være like stort prosentmessig (så lenge de finnes i butikken fortsatt). Objektiv som ikke finnes kan også gå opp i pris (om det er stor etterspørsel), kamerahus vil alltid falle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...