Bruker-161582 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei. Jeg har en Playstation 3, som jeg aldri får brukt. Noen som vet noe eller har noen erfaringer om å koble den til en Mac? Jeg har en iMac 24" som jeg gjerne ville koblet til ps3 konsollen. Vist det går da . Lenke til kommentar
gxi Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Tviler på at det går veldig bra. Skal du bruke HDMI må du ha HDCP (kryptering). Vet ikke hva som brukes internt i en iMac, men det er nok ikke HDMI med HDCP i vertfall (sansynligvis en form for DisplayPort om den er ganske ny). Alternativet uten HDCP er YPbPr("kompoent") eller tilsvarende som det er bare TVer i praksis som kan ta inn. Et TV-kort (på USB) kan klare å ta inn komposittsignalet, men kvaliteten vil være helt elendig. Uten å ha sjekket kan det kanskje finnes TV-kort som kan ta inn YPbPr, og det vil da kanskje fungere greit. Du kan evt. kjøpe en slik superbillig 16:9/1080p-skjerm med HDMI/HDCP. Koster jo ned mot 1000-lappen for en 24" nå for tiden. Endret 16. august 2009 av gxi Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 For å svare på spørsmålet ditt på den måten jeg tror du vil høre det, kan du ikke bruke iMacen som bare skjerm. Denne maskinen har ingen skjerminput, kun output. Du kan jo selvfølgelig kjøpe deg et kort som kan kjøre video via FireWire, men de som støtter HD koster som regel skjorta, og er ikke verdt det i forhold til å kjøpe en billigere TV/PC-skjerm med HDMI. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei. Jeg har en Playstation 3, som jeg aldri får brukt. Noen som vet noe eller har noen erfaringer om å koble den til en Mac? Jeg har en iMac 24" som jeg gjerne ville koblet til ps3 konsollen. Vist det går da . Det går nok ikkje. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Kanskje han lurer på om det går ann å koble de sammen for å streame musikk og filmer til PS3´en? Det ble hvertfall jeg nysgjerrig på nå, skal kanskje ha meg PS3 etter hvert.. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Har bare gode erfaringer med PS3 Media Server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå