kenny28 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Vi kjøpte 4 flybilletter til kypros for ett par måneder siden for ca 10000. Jeg gikk på nettet i går for å sjekke prisen på billettene nå, og nå koster de 4000. Utrolig surt å betale 6000 for mye. Er det mulig å bytte disse billettene tilbake for å så kjøpe nye billetter som er billigere ? Billettene er kjøpt hos star tour og flyselskapet er thomas cook airlines. Reisen er 24 august. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Det er fullt mullig men du må betale avbestilligs gebyr, men dette kan du spare stort på. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Når jeg bestilte og betalte så fikk jeg valget om jeg ville ha : Velg forsikring Avbestillingsbeskyttelse - Få pengene tilbake om du blir syk før avreise ( 170,-) Reiseforsikring - Om uhellet er ute og du blir syk på reisen Jeg valgte ingen av disse p.g.a at jeg har en bra reiseforsikring som dekker dette om jeg skulle bli syk. Men dette du skriver om avbestillingsgebyr, hva mener du med dette ? Andre som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) http://www.startour.no/nettstedskart/vikti...n/avbestilling/ "Servicehonoraret på 150,- refunderes ikke ved avbestilling. – Ved avbestilling tidligere enn den 42. dagen før avreisedatoen gis det refusjon av det innbetalte beløpet minus et gebyr på kr 250, pr. person. – Ved avbestilling fra og med den 42. dagen til og med den 15. dagen før avreisedatoen refunderes det innbetalte beløpet minus depositum og minus eventuell avbestillingsbeskyttelse. – Ved avbestilling fra og med den 14. dagen til og med den 4. dagen før avreisedatoen refunderes 50% av det innbetalet beløpet minus eventuell avbestillingsbeskyttelse. – Ved avbestilling fra og med den 3. dagen før avreisedatoen eller ved utelatt fremmøte gis det ingen refusjon." Slik jeg skjønner det kan du få tilbake ca 4400,- om du avbestiller nå, men sjekk med byrået for å være sikker. Du bestilte altså for tidlig og avbestilte for sent. I august er det helt vanlig at prisene dumpes etter at fellesferien er slutt. Endret 16. august 2009 av robertaas Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Jeg kan med andre ord spare 1000 kroner ved å gjøre dette ? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Nei, 400 kroner etter tallene du har oppgitt og om det ikke er noen skjulte avgifter som står med små skrift i avtalen du godkjente. Husk også at det kan ta noen månder å få tilbake pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå