SEppo Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Hei. Jeg har bredbånd fra telenor, noe jeg er svært misfornøyd med. Før hadde jeg 2.2mbit linje, noe som fungerte til tider(får ikke høyere linje her) Nå før helgen så fikk jeg brev fra telenor hvor det sto takk for din bestilling på vår 1.5/0.4mbit linje.(wtf?!?) Så ringer jeg dem og hører hvor i granskauen de har fått den bestillingen fra. og de svarer att det er automatisk nedgradering fordi dem har bare 3 faste internett farter nå. Problemet er att av de 1.5mbit jeg har betalt for, så fungerer bare 0.8 av dem. noe som er helt ubrukelig. telenor mente dette var helt normalt når man bodde så langt ut på linjen. Men jeg har jo hatt linje på 2.2mbit før, i flere år. Har dere noen tips, hva burde jeg gjøre? Er det noen utviklingsplaner innenfor toten området innenfor internett? fordi dette går det ikke ann og bruke som online-gamer. særlig når vi har 3 pc'er til som brukes ofte. 2 søstere som bruker mye facebook, blog.no og spotify. Endret 16. august 2009 av SEppo Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 http://telenor.no/privat/internett/abonnement/utgaatt/ Det er du som bestemmer. Vi har oppgradert og forbedret vårt utvalg av bredbåndsabonnement. Men det er ditt valg som bredbåndskunde om du vil være med oss over til de nye abonnementene. Du overføres altså ikke automatisk. Du står helt fritt til å beholde ditt gamle abonnement. Men blir du med oss inn i fremtiden, kan det godt være at du blir positivt overrasket. Så vil nesten tro at du selv har valgt bedre priser her via en telefonsamtale til kundeservice eller oppringt via selger?! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Da ville jeg ha sjekket Nextgentel, da de stort sett leverer raskere linjer. Lenke til kommentar
troari Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Vestre Toten http://www.nextnet.no/broadband.asp?oc=1&c=244&t=707 Østre Toten http://www.eidsiva.net/index.jsp?page=841 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Vel, endringer på linjeføringen kan føre til at du går ned i mulig hastighet. Bare fordi at du har hatt en hastighet før så er det ingen begrunnelse eller garanti for at du alltid vil kunne ha denne hastigheten. Har du sjekket hva kapaks... https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ sier om hvilken max hastighet som du kan få på din adresse? Generell sett har du rett til å klage dersom du får mindre enn det kapaks indikerer. Ellers så sitter du nesten i en "take it or leave it" situasjon. Du har ikke oppgitt din adresse, ellers kunne jeg sjekket forholdene for deg og gitt deg min mening - i tilfelle du ikke vet helt hvordan du skal tolke det du leser i kapaks søket. Send en PM om du vil ha hjelp med det uten å gi adressen din til hele verden. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå